Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
06. maj 2010 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Egen emailadresse håndteret af Gmail?

Kære Eksperter,

Jeg har en mailadresse på en mit eget domæne. Det webmailsystem som tilbydes af webhotellet er ikke særlig godt, og jeg ønsker at benytte mig af googles Gmail-system. Jeg har en konto oprettet hos Google på min egen e-mailadresse. Her bruger jeg Google docs og kalender. Nu vil jeg gerne udvide min google konto med mail, men det kan jeg tilsyneladende ikke med mindre jeg opretter en @gmail.com adresse. Det vil jeg helst ikke, da alt andet kører med den gamle emailadresse.

Nu til spørgsmålet: Kan man udvide sin google account med mail, UDEN at oprette en gmail? altså benytte googles mailsystem, men med sit eget domæne.

Jeg kender til løsningerne 1. at Flytte hele sit domæne til google, og kører alt hos google. 2. at oprette en gmailadresse, og sætte afsender som min gamle mailadresse. ingen af delene er tilfredsstillende.

vh Rasmus
Avatar billede showsource Seniormester
06. maj 2010 - 13:37 #1
?
Hvis du har en gmailkonto, kan du jo netop få adgang til at bruge de andre mailkonti du evt. har.

D.v.s. du modtager mails i gmail, som egentlig kommer fra f.eks. dit webhost.
Når du besvarer sådan en mail, bliver den også afsendt af dit webhost.
( Eller, du kan vælge fra hvilken email den skal afsendes. Mener at default vil være fra host )

Hvordan ville du ellers kunne håndtere det ?
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
06. maj 2010 - 14:16 #2
Jeg har ikke en GMAIL konto men en GOOGLE konto. Men i det øjeblik jeg vil bruge googles mailsystem, vil den have mig til at oprette en gmail konto, som samtidig skal være min google konto.
Jeg ønsker ikke at ændre min primære adresse (eget domæne) i google analytics, docs, kalender, etc.

Det er muligt det kun kan lade sig gøre hvis man lægger hele sin aktivitet ind i google universet (Google Apps Standard Edition).
Avatar billede bmpi Nybegynder
06. maj 2010 - 16:12 #3
Du kan sagtens benytte din løsning A uden at flytte ALT til Google.

1. Du opretter en Google Apps konto
2. Du laver MX records på dit domæne efter Googles anvisninger.

Og sådan. Så sendes dine mails fremover til din Google Apps konto på dit domæne, som du kan fange på http://mail.google.com/a/ditdomæne.dk

Der er ikke andet, som flyttes til Google udover mails. Du behøver ikke lægge anden aktivitet ind.

Vær opmærksom på, at din nuværende Google-konto på dit domænenavn IKKE er det samme som din Google Apps konto. Men to forskellige som kan bruges hver for sig selvom det er samme mailadresse.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
06. maj 2010 - 16:23 #4
vil det efter jres mening være smartere at oprette en Google Apps konto og benytte den til det hele? Det skal siges vi er to personer i firmaet. Vil en Google Apps konto påvirke alle på domænet?

Hvad kræver en komplet flytning? Er det let?
Avatar billede bmpi Nybegynder
06. maj 2010 - 19:47 #5
Nu er jeg jo ikke helt upartisk, eftersom vi selv bruger Google apps, og desuden hjælper og supporterer Google Apps.

Men nej, en Google Apps konto vil ikke påvirke hele "domænet". Du skal huske at skelne mellem din google konto og din google apps konto. Det er ikke det samme, selvom du måske bruger samme emailadresse/domæne. Du kan fx ikke bruge din google apps konto til at logge ind på analytics eller adsense. Det skal du bruge din google konto til. Det kan godt være den samme mailadresse, men det er ikke den samme konto.

Så skifter du mail til google apps, er der altså ikke nogle af dine eksisterende tjenester hos google, som vil blive berørt af det.

Der findes flere måder at migrere alle sine mails til google apps. Hvis du bruger Outlook kan du i Google Apps premium få et synkroniseringsværktøj. Men du kan også bruge Imap til migrere det med. Hvis du åbner for Imap på gMail og sætter det op i en mailklient, fx outlook eller thunderbird, trækker du bare alle mails i klienten over i indbakken for google, og så vil de automatisk blive lagt op hos Google.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
15. maj 2010 - 13:41 #6
BMPL - lav et svar. Så skal du få point.
Avatar billede bmpi Nybegynder
17. maj 2010 - 09:50 #7
Alright, håber du fandt ud af det, og er kommet godt over på Google Apps :-)