Avatar billede remo27 Nybegynder
08. maj 2010 - 07:24 Der er 5 kommentarer

hjælp til formatering af bærbar

Hejsa.

Har en bærbar hp530 med windows vista home edition.

Nu vil jeg til at arbejde med hjemmesider på bærbaren, derfor ville jeg installerer min xp pro. Men når jeg sætter xp-cdrommmen i kører lidt  af instalitionens guiden, siger den, at der ikke findes en HD. hvad gør jeg forkert.

Bærbaren er købt med vista ligger installeret på den i forvejen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 07:29 #1
Din Xp cd mangler sikker sata driver, til den disk der er i din bærbar. Der er noget i bios man kan disable som hedder ACHI (eller noget i den stil)
Det skulle gøre at den kan se HD.
Må dog indrømme jeg ikke selv har arbejdet med det men læst det flere gange her på sitet.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 07:32 #2
http://www.eksperten.dk/search?q=velkommen+til+sata+helvedet
Citat som Karise_LArry har korrekt brugt mange gange
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 07:38 #3
AHCI hedder det, men i det søgelink du har fået er der i trådene en beskrivelse af hvad det gør.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 08:51 #4
www.helgec.dk/sata.html - hvis din XP-skive er med SP3 burde der nu være gode chancer for at klare det via BIOS
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:30 #5
remo27 du kunne da godt melde tilbage på din tråd.
Hvad endte denne med?