Avatar billede lasraven Nybegynder
10. maj 2010 - 11:07 Der er 3 kommentarer

2 websere - 1 wan ip

Hej alle sammen

jeg har et problem, vi har nu oprettet en ekstra server som kører php. og nu står jeg lidt og ikke ved hvordan jeg får smidt de sider over på php siden.

er det DNS der skal sættes op til at behandle dette. og evt hvordan. eller andre gode fif ?

nuværne config:
primær webserver - 192.168.10.10
ny webserver - 192.168.10.11

de skal begge køre aktivt. da vi vil skille det ad.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
10. maj 2010 - 12:16 #1
Med mindre i har en fancy router som kan route på baggrund af hvilket domæne der er i headeren, kan jeg ikke se så mange andre muligheder end at anskaffe en extra wan ip.
Kan evt bikse noget sammen med at oprette et default site på PHP maskinen som proxyer trafik fra alle (på den maskine) ukendte domains fra jeres ikke php maskine.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2010 - 15:22 #2
Hvis det er Apache, saa er det ret nemt at proxy'e trafik til en anden server.

mod_proxy og en saakaldt reverse proxy
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:14 #3
lasraven?