Avatar billede bruus-jensen Nybegynder
11. maj 2010 - 23:31 Der er 5 kommentarer

100% realtime ftp backup af udvalgte mapper?

Jeg har noget videoovervågning kørende, hvor jeg egentlig gerne vil have avi' filer oploaded til webserver, så snart filen er skrevet (så der er billeder, hvis pc'en der styrer/optager overvågningen bliver stjålet. Jeg har søgt og søgt og... men ikke fundet noget. Det nærmeste jeg kommer er med tidsindstillet overførsel, men det duer altså ikke til dette formål. Anyone? (det behøver ikke kunne andet end den automatiske overførsel, når der bliver skrevet i mappen. Og det behøver ikke koste en million millarder :-)
Avatar billede Nereos Nybegynder
12. maj 2010 - 08:47 #1
Når det ikke skal kunne mere end det du skrive ville jeg bare bruge cmd(windows commands promt), til at lave et batchjob.
Batchjobbet kan du så sætte til at kører hvert 1, i planlagteopgaver i kontrolpanel.

Jeg har lige testet det og jeg kan kun få det til at virke hvis jeg mapper et drev først. Har du kun mulighed for at bruge ftp? Kan du ikke komme på den, "normalt" via explorer med f.eks "\\filserver\" hvor filserver er navnet på din server?

Hvis du kan det ville jeg bruge xcopy ca sådan her:

echo off
xcopy c:\video\*.* z:\backup /m /Y /c /s
Avatar billede Nereos Nybegynder
12. maj 2010 - 08:48 #2
Hvor Z drevet er din server hvor du mapper et drev fra.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
12. maj 2010 - 09:25 #3
Du kunne også bruge det der hedder mirrorfolder

http://www.techsoftpl.com/backup/

Det er realtime backup
Avatar billede tborregaard Nybegynder
12. maj 2010 - 12:26 #4
Er det IP kameraer, som du har, eller er der tale om analoge kameraer, som du har tilsluttet din PC via et PCI-kort eller en USB-adapter?

Hvis det er IP kameraer, kan du jo få dem til at smide optagelserne op på en ftp-server direkte.
Avatar billede Nereos Nybegynder
29. september 2010 - 13:26 #5
Fandt du nogensinde en løsning på det?