Avatar billede obmm Nybegynder
12. maj 2010 - 22:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Medion 23,6' All-In-One PC/

Er der nogen der kender denne maskine, er prisen ok??
http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_19/OFF01.SHTML
Avatar billede poko1 Ekspert
12. maj 2010 - 22:29 #1
Du får efter min mening meget for pengene
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 11:04 #2
lidt kommentarer til typen:
den kan meget - det er ok.
skærm er til berøring, så man sidder ret tæt på - alligevel medfølger fjernbetjening?
Når dine fingre har fedtet skærmen til, og du vil tørre den af, så skifter den program. Ellers skal du slukke for maskinen, tørre den af, tænde, og ikke røre.

Jeg vil ikke have typen - trykfølsom skærm er ikke praktisk.
Avatar billede obmm Nybegynder
13. maj 2010 - 12:55 #3
Er skærmen dårligere end alm. skærm, der er jo tastatur med og jeg tror da mest det er det jeg vil anvende!
Hvad vil du foreslå som alternativ??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 13:39 #4
typisk, så er tv-skærme med stor betragtningsvinkel, men pc-skærme har lille. Hvad denne skærm kan er ikke nævnt - så mit gæt er, at den er meget lille, og derfor ikke egnet til tv, hvor man typisk er flere, der ikke sidder lige foran skærmen.

DVB-T og -S men ikke -C. Så har du kabel-tv, så dur den ikke (eller du skal have en boks ekstra).

Som en pladsbesparende ting til små hjem (fx kollegieværelse), er den da ok - men jeg ville nok tage en bærbar og et rigtigt tv.
Avatar billede obmm Nybegynder
13. maj 2010 - 14:00 #5
Har Parabol - Viasat..
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 14:16 #6
Du sparer så viasat-boksen. Du skal nok se efter et ordentligt 2.1 højttalersystem oveni. Det indbyggede har jo ikke meget plads at gøre med.
Men gem nu alle kasser osv, så du kan nå at ombytte/returnere, hvis ikke skærm lever op til, hvad du nu bruger den til. Aldi har jo normalt ikke en maskine sat frem til demo, så returnering skal være en mulighed.
Avatar billede obmm Nybegynder
13. maj 2010 - 19:40 #7
Andre der kender til Medion ??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 20:25 #8
helt ærligt?
det er en ny model - hvem skulle kunne have købt og testet den tidligere?
Men du får et tip: jeg har sat min familie i kø hos aldi, når de leder efter en billig maskine. Og jeg har endnu ikke set en defekt maskine fra medion.
Bare husk at fjerne alt det der gratis software-skrammel, som du ikke kan bruge til noget (fx deres viruskontrol, office-pakken på trial, og works). Og så er maskinen leveret med 32bit- dvs deres software findes pt ikke i 64bit version, og hvis det kommer, så skal du betale ekstra. Som en ejendomsmægler ville sige - det er maxed-out fra starten, og udvidelse er ikke muligt.
Avatar billede jojo-orakel Nybegynder
30. maj 2010 - 19:01 #9
claes57! er du ikke sød at lade vær med at snakke om noget du ikke har forstand på.

de fleste medion computer bliver leveret med windows 7 32 bit, men der følger en 64bit cd med og en cd hvor driver ligger.

denne skærm er udmærket og kan bruges til fx køkken computer, kontor mm.
Computern kan også uden problemer bruges som tv og det køre rigtigt godt.
jeg har lige købt en medion fra aldi som var på tilbud, og den computer kan jeg ikke sige noget dårligt om.

Medion er et stort tysk mærke som laver nogle gode computer til billige penge, jeg har altid troede medion var noget tysker pis men det kan jeg kun tage i mig igen, nogle af medions computer er bedre end det man kan købe i bilka.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2010 - 20:12 #10
>jojo-orakel
denne skærm - dvs du har lige præcist den skærm?
jeg har ikke udtalt mig negativt om aldi/medion - rent faktisk skrev jeg "jeg har sat min familie i kø hos aldi"
Du har lige købt en medion - det er da godt - men har du netop den model, som spørger efterlyser?
Hvis du efterspørger 'forstand' så vil jeg da godt stille op i en konkurrence - jeg har levet af at rådgive om it siden 87 - der var du næppe født - men ret mig, hvis jeg skrev, at medion var dårligt.
Avatar billede jojo-orakel Nybegynder
30. maj 2010 - 21:12 #11
jeg er ikke ude efter en konkurrence jeg har den computer og den er god nok...
Avatar billede obmm Nybegynder
05. juni 2010 - 08:01 #12
Læg et svar, nåede ikke at købe;-(
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2010 - 17:54 #13
???
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2010 - 18:54 #14
jeg stemmer for, at poko1 skal have points.
Avatar billede obmm Nybegynder
17. september 2010 - 11:25 #15
Læg et svar! så vi kan få lukket.