Avatar billede longhi Nybegynder
14. maj 2010 - 13:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning til trådløs netværk

Hej, vi har allerede 2 computere tilsluttet vores trådløse netværk. Netværket har password og brugernavn.
Når vi så skriver det ind på den nye computer (som lige er blevet reinstalleret med winxp) skriver den

"adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit, afhængighed af konfigurationen. Adgangkoden skal angives som 5 eller 13 ASCII - tegn eller 10 eller 26 HEXI decimaler tegn."

Ved sq ikke hvorfor den skriver det. vi har aldrig set det før når vi har tilsluttet andre computere til netværket.
routeren er en netgear, som der intet er gjort ved.
Avatar billede knuf Nybegynder
14. maj 2010 - 15:14 #1
Kan du se dit netværk fra den nye pc?

Måske ligger der noget "snavs" i netværksforbindelsen på den den nye pc.
Er det en bærbar eller stationær?
Har den XP, Vista....?

Måske bliver du nødt til i sidste ende at sætte kabel i routeren og så logge dig på den med Admin osv for at se på konfigureringen.
Hvis det ikke giver noget, bliver du nødt til at restte router og så konfigurere den forfra.
Avatar billede dmcn Praktikant
14. maj 2010 - 16:38 #2
Så vidt jeg husker understøtter XP kun WEP-kryptering i de tidlige versioner. I skal derfor koble maskinen til routeren med kabel, installere alle servicepacks m.v. og teste det trådløse igen. Så bør I kunne indtaste den korrekte adgangskode.
Avatar billede longhi Nybegynder
14. maj 2010 - 17:03 #3
det prøver vi lige.
Men det er en bærbar, med en ny winxp installation sp1. Men prøver lige at sætte et kabel til og opdatere windows
Avatar billede knuf Nybegynder
14. maj 2010 - 17:43 #4
Ok, når det er sådan en gammel XP, er jeg overbevist om at problemet er løst, når du har opdateret XP, som dmcn foreslår.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 18:50 #5
Ja der er nogle hundrede Mb at hente og installere...

(Det ville forresten have været rart hvis det var skrevet i http://www.eksperten.dk/spm/909601)

P.s. husk næste gang at der skal gå 7 dage inden du opretter samme spørgsmål igen...
Avatar billede longhi Nybegynder
14. maj 2010 - 18:53 #6
har fået det til at virke med en sp2 opdatering. tak for det, så hvis dmcn gider skrive et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 18:59 #7
Husk lige alle de andre opdateringer, nu du alligevel er i gang.
Avatar billede dmcn Praktikant
14. maj 2010 - 23:14 #8
Svar. :)