Avatar billede nystart Nybegynder
14. maj 2010 - 14:10 Der er 12 kommentarer

Vedr. en program der hedder Secunia PSI

Jeg installerede på et tidspunkt ovennævnte program, som blev anbefalet af TDC. Programmet skulle fortælle, når der er opdateringer til andre programmer.

Jeg har imidlertid problemer, hver gang jeg prøver at lave de anbefalede opdateringer. Nu skriver programmet f.eks., at der er opdateringer til Google Crome 4.x, og Microsoft Windows XP Professional; men jeg kan ikke foretage disse opdateringer. Det eneste der sker er, at der går kuk i Outlook, når jeg prøver at opdater. Outlook må jeg så gendanne ud fra et gendannelsespunkt en dag tilbage.

Er her nogle, som har erfaringer med Secunia PSI, som kan hjælpe mig med et hink??

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 14:27 #1
Det er rigtigt at Secunia ikke altid kommer med de rigtige opdateringer. Har prøvet programmet, og nogle gange henviste den til opdatringer der VAR lagt ind på pc. Bruger det ikke mere, da jeg synes det lavede for mange fejl. Min nabo havde de samme problemer.
Avatar billede nystart Nybegynder
14. maj 2010 - 14:35 #2
Bruger du så et andet, som du synes er bedre, i stedet for Secunia?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 14:47 #3
Nej jeg henter de opdateringer manuelt fra producenternes hjemmesider. Det synes jeg er bedre, og mere sikkert.
Men jeg har da hørt om et program der hedder Drivermax, som også kan hente opdateringer. Det skulle være gratis, men du kan kun hente to opdateringer om dagen. Hørt om her på Eksperten, men ikke afprøvet.
Avatar billede nystart Nybegynder
14. maj 2010 - 15:01 #4
Det du skriver om 2 opdateringer om dagen, er det ikke filer til registreringsdatabase? Er det ikke andre former for opdateringer f.eks. vedr. sikkerhed som Secunia PSI anvendes til?

Jeg ved ikke noget om det, så det er nok et skud i tågen, men jeg konstaterede et sted, at jeg har omkring 1000 (tusind) filer i registreringsdatabasen der er ufuldstændige, og det var netop en side der gratis tilbød 2 opdateringer pr. dag.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 15:51 #5
skil lige tingene ad

drivermax er til drivere

secunia er til opdatering af software

prøv microsofts eget fixit

http://support.microsoft.com/fixit#tab7

m.v.h
Avatar billede nystart Nybegynder
14. maj 2010 - 16:07 #6
Hej treatmenice.

Tak for din præcisering.

1.
Det problem jeg startede tråden med er vedr. software. Når jeg bruger dit link, er der en række opdateringsmuligheder, og derfor spørger jeg: Hvad tror du jeg skal vælge???

2.
Hvilken betydning har opdatering af drivere? Kender du til et sted, hvor man kan opdatere dem gratis eller billigt?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 16:48 #7
secunia kan du bare bruge og slette bagefter
jeg kender ikke umidelbart nogen skade det har lavet
secunia kører jo også på sikkerheden i systemet.

men tag dem en efter en så laver den ikke ged for dig men opdaterer bare som den skal

jeg ville tage dem allesammen

men en fornuftig skepsis er altid rar at have med - kig på versionsnumrene inden du opdaterer.

drivermax er dit gratis tilbud og du tager dem en efter en - der er jo indbyggtet restore i den så det kan ikke gå galt.
der ligger sider på nettet man kan købe sig til men jeg er ikke den store fan af dem beklager
drivermax er et godt gratis tilbud

der findes et godt et men det koster penge.
det er altså godt og jeg har prøvet det til mit gamle bundkort og den fandt drivere som jeg ikke selv havde overvejet

http://www.driver-soft.com/

1 licens koster $29.95

driverne laver de forskellige hardware producenter fordi der hele tiden findes fejl og ændringer til deres ting
det er jo først nu at microsoft har åbnet for kildekoden så de kan skrive deres drivere mere perfekt

jeg ville ikke bruge en pc hvor driverne ikke var opdateret.

selv om min er helt ny kigger jeg jævnligt ind hos asus efter drivere selv om den kører hammer godt.

et sted man også skal kigge er hos intel efter opdateringer til chipsettet
Avatar billede nystart Nybegynder
14. maj 2010 - 17:05 #8
For at jeg kan være med, skal det helt ned på børnehaveniveau.

1.
Som jeg startede tråden med at skrive, er der 2 forskellige software (Google Crome 4.x, og Microsoft Windows XP Professional), som Secunia skriver skal opdateres, men jeg har prøvet flere gange, og det lykkes ikke for mig. Der går tilmed ged i Outlook.

Mit problem er her om opdatering er et must pga. sikkerheden, og om der er andre muligheder for opdatering?

2.
Gør opdatering af drivere maskinen hurtigere eller hvad???

Det er muligt du har skrevet det, men jeg forstår det ikke helt.
Avatar billede dana Nybegynder
14. maj 2010 - 17:10 #9
Jeg har også prøvet Secunia og det lavede mere kuk i det end godt var. Måtte også fjerne det fra en vens bærbar, da den bærbar gik ned. Så det vil jeg ikke anbefale til nogen mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 18:09 #10
Treatmenioe. Ja du har ret. Det er til drivere (Drivermax). Ved lige ikke hvad jeg tænkte på der. Undskyld for at lede jer i forkert retning.
Denne her mener jeg har været på Komputer for alles cd.
Er der nogle der har testet den?
http://www.filehippo.com/updatechecker/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 19:43 #11
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2010 - 07:44 #12
en forkert driver kan sagtens gøre din pc utrolig langsom.
det kan jo være den skal lede og det kan tage tid

jeg prøver lige den der der filhipoo

m.v.h