Avatar billede Sanne Praktikant
16. maj 2010 - 23:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan passwordbeskytte mapper med ASP?

Er der nogen, som kan sige mig, hvordan man laver passwordbeskyttelse af mapper på et website med ASP?
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 23:19 #1
Det tror jeg ikke at man kan gøre via ASP med mindre at der er lavet en komponent til det. Men man kan sikkert vha. isapi_rewrite lave nogle patterns så kald til dokumenter i bestemte foldere bliver omdirigeret til en asp fil der evaluerer rettigheder inden at den viser dokumentet.

F.eks. en måde at beskytte jpg's på kunne være a la..

RewriteRule (.*)/([^/]+)\.jpg $1/index.asp\?doc_id=$2 [I,U]

Så hvis du f.eks. kaldte myweb/images/myimg.jpg så vil den fortolke og omdirigere kaldet usynligt for brugeren som  index.asp?dod_id=myimg.jpg

Så kunne du evaluere adgangsretten i asp filen og så indlæse og sprøjte den ud via asp.
Avatar billede Sanne Praktikant
17. maj 2010 - 13:53 #2
UPS - her kneb det lige med at holde tungen lige i munden. Jeg fik vist ikke skrevet, at jeg ikke er nogen asp-ørn ;-)

Jeg har været ved at kigge lidt på php, men desværre understøtter udbyderen ikke php, så derfor er jeg nu interesseret i, om man kan lave noget simpelt med asp ligesom med php, hvor man med et simpelt script konverterer en html-side til php og derefter indsætter et script, som passwordbeskytter siden - jeg har kigget på det på zubrag.com hvor følgende står:

If the page you want to protect is HTML, there is a quick and nasty way to turn it into a .php page:

Add the following two lines before the first line of the HTML page:
<?php
print <<<END_OF_HTML

add the following two lines after the last line of the HTML page:
END_OF_HTML;
?>
and save the resulting page with a .php extention.

You now have a .php page, which you can protect by adding the line:
<?php include("/directory/of/your/web/site/password_protect.php"); ?>
at the very beginning (after of course changing /directory/of/your/web/site/ to suit your local situation).
Avatar billede janmanden Nybegynder
19. maj 2010 - 00:48 #3
Jeg forstår vist ikke helt spørgsmålet. Vil du traverse og redigere en hel masse forskellige filere i en masse foldere med en asp fil for at indsætte et kode fragment i toppen og derefter ændre filtypen fra html til at være asp filer?

Du kunne jo bruge FileSystemObject og køre alle html filer i hver folder igennem og så via OpenTextFile tilføje et lignende element for asp inden du omdøber filtypen fra html til asp.

<!-- #include virtual="/password_protect.asp" -->

Og så skal du bare lave en side der password_protect.asp i roden af dit web.
Avatar billede Sanne Praktikant
26. april 2011 - 11:19 #4
spørgsmålet lukkes