Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 15:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ser dette fornuftigt ud???

Hej.

Er der nogen der lige vil kigge på min database (Acces 2003) og se om det ser helt tosset ud. Det er flere år siden jeg sidst har lavet én, så er lidt usikker.
Men vil gerne have lidt feedback inden jeg begynder at lave formularerne.

På forhånd tak.

mvh Liz
Avatar billede janmanden Nybegynder
17. maj 2010 - 15:43 #1
Øøh.. Jeg kan ikke se noget. Hvor skal jeg kigge henne?
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 15:47 #2
Hehe...kunne jo nok lige forestille mig at jeg skulle sende databasen til den der nu lige ville kigge på den...:-)
Eller er der en anden måde at gøre det på????
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 15:47 #3
hvis du er lidt hurtig, så kan du sende til spg.eksperten@gmail.com så tager jeg et kig med det samme!~)
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 15:49 #4
spg>sendt...:-)
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 15:51 #5
Det er en database for en køreskole. Her skal jeg registrere eleverne, holdstart, tilknyttede kørelærere, hvornår de er ude at køre m.m.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 15:56 #6
Det ser ikke helt tosset ud!~)

..du skal dog være opmærksom på at med dine relationer, kan en elev kun gå til teori 1 gang...
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:00 #7
..jeg formoder at tblKørelærer, tblTeori og tblYdelse vil indeholde flere felter!~)
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 16:01 #8
Ups, det var det jeg var bange for at jeg havde overset. Dvs. at relationen til ydelsestbl skal være mange til mange så eller?
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 16:03 #9
Hmmm, ja, kørerlærer skal også have registreret km-tal pr. dag. Men ydelsestbl lavede jeg bare sådan så den var separeret.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:03 #10
ja...

og det kan man kun med en lille tabel i mellem de 2 andre!~)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:05 #11
...men tænk lidt over hvor "smart" databasen skal være.. for hvis du laver den løsning, så skal du også lave en underformular på din fremtidige formular, for at kunne indtaste disse datoer. Alternativet er måske bare at lave et notatfelt?~)
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 16:07 #12
Ok, foreløbig tak. Har fået lidt at tænke over...:-)
De formularer der skal laves er på baggrund af de skemaer kørelærerne udfylder pr. uge.
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 16:09 #13
Og der skal skal laves statistikker m.m.
Gik ned med stress lige efter jeg tog IT-A uddannelsen, så det er lidt flovt at ikke kunne huske noget som helst...:-(
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:10 #14
hvis du i nogle af de felter, som du har en relation til, kun ønsker at have det indtastede data og ikke behøver at have medfølgende data, så kan du lave det simplere. Eks. hvis du i dit felt med kørelærer bare vil indtaste navnet, så behøver du ikke en relation, i stedet laver du bare en dropdown boks som felt og bruger tblKørelærer som kilde. Hvis du derimod vil have at der fremkommer andre informationer om kørelæreren når du indtaster eleven, så kan du bruge relationer og skal så også bruge en underformular her!~)

...ikke for at stresse dig!~)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:11 #15
just keep it simple!~)
Avatar billede lch Nybegynder
17. maj 2010 - 16:13 #16
Alle tiders, tak for hjælpen...:-)