Avatar billede Dreads Nybegynder
17. maj 2010 - 16:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IT opgave

Hej folkens har en opgave i it jeg er gået meget død i så håber i kan hjælpe:

Maskinfabrikken "korsbæk karosseri fabrik" blev grundlagt i 1926 og fremstiller idag specialkomponenter til lastbiler i ren ordreproduktion (Vi starter først når kunden har bestilt)

kunderne er vognmænd, entrepenører samt kommunale og statslige virksomheder, som har behov der ikke kan dækkes af standardlastbiler - det altså vores opgave at bygge standardbiler om, således at de passer til kundernes specielle behov.

Produktionen er baseret på standardkomponenter (motorer, chassisrammer, førerhuse osv.) som købes hjem fra vores udenlanske leverandører.

Nogle komponenter tilpasses den enkelte ordre (chassisrammer forlænges/forstærkes, førerhuse tilpasses - der er mange muligheder).

Udover komponenterne indkøbes og fremstilles der specialudrustning som kraner, læssebagsmække mm.

Ledelsen blev i 1976 overdraget til Jørgen Andersen, der tidligere havde tiltrukket dygtige teknikkere, hvoraf mange idag sidder i ledelsen af KKF.

KKF har en aftale med servicebureau, hvor de får kørt deres løn og regnskab, og det har man egentlig været meget godt tilfreds med, men i 2009 begyndte Jørgens søn i virksomheden og han har en ide om, at mange ting kunne blive lettere, hvis man indførte et PC-net i virksomheden og installerede microsoft office.

NOGLE AF DE PROBLEMER, DER ER OPSTÅET I VIRKSOMHEDEN ER BL.A:
- Telefonbeskeder forsvinder

- Forkalkulationer er for dårlige og bliver ikke fulgt op

- Kunderne bliver ikke orienteret om tilbud og nye muligheder

- Det tager for lang tid at udarbejde tilbud - og de er egentlig ikke særlig pæne

- De breve, der bliver sendt ud afhænger af hvem, der har skrevet dem, så de er altså ikke ens hver gang - hvilket giver kunderne et dårligt indtryk af KKF

Som du kan se er der meget der kan gøres for KKF EDB-mæssigt for at forbedre den daglige arbejdssituation

Opgave 1:
Du skal beskrive den løsning der er optimal for KKF, du skal beskrive hvilken hardware der skal bruges. Du skal bla. lave en maskinkonfiguration der viser din løsning- Ydermere skal du komme med et forslag til den software KKF med fordel kunne investere i. Du bedes også lave en vurdering af hvilke programmer i microsoft office pakken KKF kan have glæde af og til hvad.
Sikkerhed er et kapitel for sig, du bedes komme med en vurdering af hvilke tiltag der skal medtages i det nye system så den data der generes ikke mistes. Sikkerheden omkring brugerne skal også overvejes og du skal komme med en IT politiksom de ansatte skal overholde.
Avatar billede jps6kb Novice
17. maj 2010 - 22:33 #1
Og hvormeget har du lavet på nuværende tidspunkt? Jeg går ikke ud fra, du regner med vi laver din opgave for dig? ;-)

Smid evt. det du har lavet, så der er noget at gå ud fra, eller stil et konkret spørgsmål til din opgave.
18. maj 2010 - 00:17 #2
Tips: Hvis du 'pænt' følger op på dine tidligere spørgsmål/opgaver, så kan det være at jeg/folk måske 'pænt' vil bidrage med noget til dig...
18. maj 2010 - 00:18 #3
Avatar billede Dreads Nybegynder
18. maj 2010 - 01:18 #4
Giver kun point for konkrete svar jeg kan bruge ikke for svar jeg ikke kan bruge til noget
18. maj 2010 - 06:03 #5
Så SKRIV dog det til folk!!!
Avatar billede it-michael Nybegynder
18. maj 2010 - 07:12 #6
Hej Alle

Dette er det bedste svar, og så lidt nostalgi, nu hvor Matadorne kommer op.

Se link

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=122566

Hilsen Michael

www.outsource-it-to-thailand.dk
Avatar billede neoman Novice
23. juli 2010 - 17:30 #7
De eksempler du nævner er problemer som vedrører arbejdsgange. EDB løser intet af sig selv, men giver nogle muligheder for at finpudse/understøtte de eksiterende arbejdsgange, eller skabe nogle nye, som var umulige, så længe tingene beroede på at flytte papirer.

I skal vist have designet nogle arbejdsgange, og derpå få en IT-infrastuktur der passer til.
Avatar billede Dreads Nybegynder
01. juni 2011 - 18:08 #8
.