Avatar billede mullechip Novice
18. maj 2010 - 23:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Visning af pps-filer

Jeg har et problem med visning af pps-filer. Jeg har en ny pc, hvorpå der ikke er installeret officepakken. Nu har jeg så downloadet power point vieweren fra Microsofts hjemmeside, fordi jeg troede, at jeg derved kunne se mine powerpoint filer, som jeg har en del af. Det går imidlertid ikke - jeg får at vide, når jeg forsøger at åbne en pps-fil med vieweren, at der er en win32 fejl. Sandsynligvis fordi pc'en tror, at jeg vil åbne filen med en exe-fil???
Jeg har tidligere læst nogle svar omkring det samme problem, men svarene er simpelthen alt for tekniske for mig. Jeg har brug for et meget simpelt svar, hvis det findes. Jeg kan godt finde ud af at downloade, men alt for meget teknik omkring koder kan jeg ikke finde ud af medmindre jeg får en udførlig forklaring. Mange tak for et enkelt og simpelt svar...
Avatar billede Vandreren Novice
18. maj 2010 - 23:09 #1
"Sandsynligvis fordi pc'en tror, at jeg vil åbne filen med en exe-fil???"

Hvad er det, du prøver at åbne den pps-fil med???
Avatar billede mullechip Novice
18. maj 2010 - 23:17 #2
Jeg prøver at åbne den med power point vieweren, som jeg har downloadet fra Microsofts hjemmeside, men det er ligesom om, at den ikke er klar over, at det er en viewer - som om, den tror, at vieweren er et program. Måske er jeg helt galt på den...
Avatar billede Vandreren Novice
18. maj 2010 - 23:24 #3
PowerPoint Viewer er et program. Det er en exe-fil.
19. maj 2010 - 06:35 #4
Lige en detalje: Du har vel INSTALERET denne [MS PowerPoint Viewer] ?
Avatar billede mullechip Novice
19. maj 2010 - 07:31 #5
Ja, downloadet og installeret. Det er vel også forudsætningen for, at jeg kan vælge vieweren til at åbne filen med :). Jeg vil i aften forsøge mig med installation af open Office.
Avatar billede mullechip Novice
15. januar 2011 - 13:59 #6
Desværre fik jeg ikke løst problemet med noget af det foreslåede, så jeg lukker sagen...
15. januar 2011 - 14:04 #7
Det var da på tide at vende tilbage ? Det kunne være at der var andre muligheder, men når du ikke vender tilbage, så 'gider' vi ikke ...
Avatar billede mullechip Novice
16. januar 2011 - 12:37 #8
Prøver at lukke sagen igen