Avatar billede eraw Praktikant
20. maj 2010 - 08:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kloning af haddisk på SBE 2003

Hej alle

Jeg har en SBE 2003 installeret på en harddisk som rummer ca. 160 GB, harddisken er delt op i 2 partitioner på hhv. 14,6 GB og 121 GB, hvor Windows er installeret på den lille partition.

Mit problem er så, at jeg kun har ca. 2,40 GB ledig plads tilbage, og jeg er derfor meget interesseret i at flytte hele molevitten til en større harddisk. Jeg har set at der findes forskellige software programmer, heriblandt Acronis.

Men jeg er bare bange for at den tager en fuldstændig kopi af harddisken, inkl. partitionerne. Jeg vil jo gerne have flyttet hele systemet på en større patition. Det er naturligvis ret vigtigt at jeg også kan boote fra den evt. nye harddisk og mit AD må der heller ikke være bøvl med efterfølgende.

Er der nogen der har erfaring med dette, og kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede osdata Nybegynder
20. maj 2010 - 09:09 #1
Det er der ikke noget problem i.
Under kloningen til den større disk vil du få mulighed for at vælge størrelse på de nye partitioner.
Det eneste du skal være opmærksom på er, at du ikke laver partitionerne større end det filsystem der er på partitionerne understøtter.

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede eraw Praktikant
20. maj 2010 - 09:26 #2
Jaså, så jeg vil sagtens kunne bruge Acronis til opgaven?
Avatar billede eraw Praktikant
25. april 2011 - 10:18 #3
Yeps, ddet kunne jeg