Avatar billede Regta500 Praktikant
20. maj 2010 - 12:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lan med lav hastighed

Hej alle sammen

Jeg har et problem med at mit nætværk er meget langsomt

Jeg har en Nas hdd med 10/100/100 forbindelse af mærket ReadyNAS Duo [X-RAID] og en bærbar pc af nyere dato... Nas'en er tilsluttet min D-link gaming router som står for det trødløse netværk samt nætværk over cat 6 kabler. hvis jeg overføre en fil så starter den typisk ud med at overføre på 15-18 MB/S og falder derefter hurtigt til 2-7 MB/s....

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvor flaskehalsen opstår eller om jeg ikke kan forvente andet af mit netværk tak ?

Pc'en har vista 64 ultimate fuldt opdaterert
Nas hdd har nyeste firmware ligeledes har min D-link router
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. maj 2010 - 12:52 #1
Måske du har en langsom harddisk i din bærbare, og derfor den ikke kan følge med ?

hjælper det hvis du kabler fra bærbar til d-link ?

Kan også være at der er faktisk kun er 10 mbit switch i routeren .. eller måske kun 100 mbit..
Avatar billede Regta500 Praktikant
20. maj 2010 - 13:13 #2
Har en hdd med 7200 rpm hvis jeg husker korrekt, hastigheden er næsten den samme hvis jeg kører over kabel. jeg har ikke styr på hvad routeren har af switch indbygget
Avatar billede Regta500 Praktikant
20. maj 2010 - 13:15 #3
Så vidt jeg kan se under indstillingerne for routeren er det en 10/100
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. maj 2010 - 13:56 #4
Hmm .. ja 100 mbit er nok rigtigt nok for routeren på switch delen ihvertfald..

ved så ik helt hvad det kan være andet en softwaren på san måske ik kan følge med..
Avatar billede Regta500 Praktikant
23. maj 2010 - 00:30 #5
dd
Avatar billede a62681 Nybegynder
25. maj 2010 - 22:29 #6
Har du kontrolleret dine lan-kabler for knuder og knæk. De er følsomme overfor den slags. En tommelfingerregel er at der ikke må være skarpere knæk end hvis de er bøjet rundt om en øl-flaske...