Avatar billede r_becker Novice
22. maj 2010 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Telefon Og modem indstilliger i xp

Hej Jeg har et problem har en bærbar som jeg har fået noget mobilt bredbånd til..

men hvergang jeg prøver at sætte den til så skriver den når jeg skal logge på "forbindelse afbrudt" donglen virker fint i andre coms.

har så opdaget at hvis jeg går ind under kontrolpanelet og trykker på "telefon og modemindstilinger  skriver den "kontrolpanelet telefon og modemindstillinger kan ikke åbnes. Du kan muligvis ikke starte tjenesten telekommunikation" tror det har noget med det at gøre men er ikke sikker.... hjælp
22. maj 2010 - 14:56 #1
Igen: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Har du styr på driversoftware til dongle 'dimsen' ?
Avatar billede r_becker Novice
22. maj 2010 - 15:02 #2
ja det er til xp som der står i overskriften (o;
ja de bliver installeret sammen med den donglen så det går jeg da udfra. efter som det virker fint på andre coms
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 17:55 #3
Kan det være noget der ikke er installeret?
Prøv at gå i tilføj og fjern programmer, og vælg windows komponenter. Prøv at se om du har netværkstjenester installeret.
Avatar billede Vandreren Novice
23. maj 2010 - 23:10 #4
I XP/Vista er der en tjeneste/service ved navn Telekommunikation. Sørg for at den kører.

1. Vælg kør (Windowstast + R).
2. Skriv services.msc og tast [Enter].
3. Find Telekommunikation på listen.
4. Højreklik på Telekommunikation og vælg Start.
5. Vent 2-3 øjeblikke.
6. Test om det har hjulpet.
7. Hvis ja, så højreklik igen på Telekommunikation og vælg Egenskaber.
8. Under "Starttype:" vælges Automatisk på listen.
9. Klik [OK].
10. Nu er alt godt. :)
Avatar billede r_becker Novice
25. maj 2010 - 22:38 #5
@ vandreren
når jeg siger start til telekommunikation siger den "tjenesten telekommunikation på lokal computer kunne ikke startes. fejl 1068 tjenesten eller gruppen, som det afhænger af starter ikke"
Avatar billede Vandreren Novice
25. maj 2010 - 23:07 #6
Det betyder at en anden service/tjeneste skal køre, før Telekommunikation kan startes.

Jeg fjernet Telekommunikationstjenesten fra mit eget XP-system, så jeg kan ikke selv lave en analyse af den tjenestes afhængighed (dependencies).

En af de absolutte eksperter inden for dette område er Black Viper (blackviper.com). Ifølge BV er Telekommunikation (Telephony) afhængig af disse to tjenester:

Plug and Play
Remote Procedure Call (RPC)
Kilde: http://www.blackviper.com/WinXP/Services/Telephony.htm

Men de skulle gerne allerede køre på dit system, da de er essentielle for mange funktioner i Windows XP (selv om XP ganske vist kan køre uden dem).

Jeg vil anbefale dig at køre
Sfc /Scannow
For at kontrollere systemfilerne på XP. Mere information her:
http://support.microsoft.com/kb/310747
Avatar billede Vandreren Novice
31. maj 2010 - 22:06 #7
Jeg kan nu bekræfte, at tjenesten Telekommunikation er afhængig af tjenesterne "Plug and Play" og "Remote Procedure Call (RPC)". Så Black Viper har ret, men det plejer han også at have. :-)
Avatar billede r_becker Novice
14. maj 2011 - 18:37 #8
lukker
Avatar billede Vandreren Novice
14. maj 2011 - 19:36 #9
Velbekomme.