Avatar billede Pantzer Praktikant
27. maj 2010 - 14:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved kørsel af hændelsesprocedure.

Hej!

Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe mig lidt her.
Jeg forsæger at afspille en makro ved tryk på en knap i en formular (formularen er en delt formular).
Ved tryk på knappen, skal den åbne en rapport, kun med den viste post.
Dette burde normalt ikke være det store problem. Jeg har forsøgt mig med følgende vba-kode:
DoCmd.OpenReport "Rapportnavn", acViewPreview, , "Id=" & Me.Id_rap, acNormal
Da id er et tal, har jeg også forsøgt mig med:
DoCmd.OpenReport "Rap enkelte forslag", acViewPreview, , "Id='" & Me.Id_rap & "'"

Når jeg efterfølgende trykker på knappen får jeg følgende fejlmeddelelse:
Udtrykket VedKlik, du indtastede som indstilling af hændelsesegenskaben, gav en fejl: Procedure declaration does not match decribtion of event or procedure having the same name.

Jeg har efterhånden stirret mig blind på problemet og jeg har derfor behov for lidt hjælp.
Jeg har forsøgt at slette min kode og prøvet med denne meget simple kode: MsgBox "Virker det?"
Og nej, jeg får stadigvæk samme fejl.
Jeg har andre knapper i formularen, som er oprettet som standard "Integreret makroer", og jeg ved ikke om det kan være derfor min egen kode "konflikter" med disse, eller om det er noget helt tredje.

Jeg har også forsøgt at oprette en "Åbn rapport" makro som en "Integreret makro", men her skal jeg bruge noget hjælp til en WHERE-betingelse.

Det skal lige nævnes, at jeg har andre koder i min database, som virker men ikke i denne formular.

Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe mig - enten med at tyde/tolke fejlmeddelelsen eller med at oprette en WHERE-betingelse
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 15:03 #1
any chance of seeing the dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 15:04 #2
have you tried WITHOUT the where claus?
Avatar billede Pantzer Praktikant
27. maj 2010 - 15:10 #3
Der er tale om en delt database, så jeg ved ikke rigtigt om jeg kan sende den til dig.

Hvis jeg ikke har en where-betingelse, åbner den en rapport med alle mine poster, og det er ikke meningen... Så hvis du (eller andre) har et godt forslag til en where-betingelse, så er jeg lutter øre.
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 15:18 #4
Is the ID field on the form where the button is located?

Is there a field with the name ID included in the reports records source (table/SQL)?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 15:19 #5
"Is the ID field on the form where the button is located" that should be Me.Id_rap
Avatar billede Pantzer Praktikant
27. maj 2010 - 15:27 #6
Ja, Id-feltet og rapportknappen er i samme formular.

Rapporten og formularen er baseret på samme forespørgsel, så det er de samme data der fremgår begge steder, så der er et Id felt begge steder.

Så reelt hedder id-feltet det samme begge steder, men det skulle jo ikke have nogen betydning for koden, så filteret hedder faktisk:
"Id=" & Me.Id
Men det har jeg aldrig haft problemer med før.
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 15:32 #7
Is there a field in the report with the name ID?
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 15:33 #8
"Der er tale om en delt database, så jeg ved ikke rigtigt om jeg kan sende den til dig."

why not, size, SQL server as backend ??
Avatar billede Pantzer Praktikant
27. maj 2010 - 15:33 #9
yep
Avatar billede Pantzer Praktikant
27. maj 2010 - 15:40 #10
Jeg har sendt front- og backend til dig. :)
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2010 - 18:37 #11
OK, I've not been able to find out why it doesn't work but it has nothing to do with the WHERE criteria,  ANY code in the on click event doesn't work for some strange reason. I'm sure I could find the problem if I used enough time.

Anyway I think the solution is to make the form from scratch again. I have made one with the name form1 and as you can see the button works.
Avatar billede Pantzer Praktikant
28. maj 2010 - 09:41 #12
Hej Terry

1000 tak for hjælpen! :)
Avatar billede terry Ekspert
28. maj 2010 - 09:46 #13
Hi
Did you get it working then?

and thanks for the points.
Avatar billede Pantzer Praktikant
28. maj 2010 - 11:01 #14
Ja, det virker fint nu. Det var sikkert et eller andet som var gået galt med formularen, så ved at lave en ny virkede det igen. :)

Det må være en udefinerbar MicroSoft fejl. :)

Endnu engang tak for hjælpen!