Avatar billede bragger Juniormester
29. maj 2010 - 17:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk summer - XP kan ikke se den + Clon af defekt HD som XP kan se

Pludselig begynder en relativt ny HD (1-2år) at summe som om der går en mobil i en clockradio. Det er helt rytmisk og jeg tænker om det kan være læsehovedet, der ikke kan finde ind og bare står og prøver igen og igen?

Er der nogle kloge hoveder i blandt jer, der har erfaring med dette?

Sidder faktisk samtidigt med, med en anden HD på samme PC, der har fejl (filpostsegmentet er ikke læseligt..) og prøver at luske data over på en 3. HD på same PC.
Det er sgu' ligesom om det smitter...  :-(

Kan man tage en clon af denne "defekt" HD, som man stadigt har adgang til, da jeg pt. sidder og overfører næsten 1 fil ad gangen og af og til går systemet helt kold og jeg må genstarte.
Eller bliver jeg nok 100år inden jeg er færdig  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 17:27 #1
Ja der er gode chancer for at vil give et brugbart resultat at udføre omtale kloning
Avatar billede valbyly Nybegynder
29. maj 2010 - 18:53 #2
Måske går det bedst, hvis du bruger en live CD som f.eks. Poppy Linux? Den kører direkte fra et CD/DVD drev og kan læse windows.
Så kan du fra den lave dine operationer. Det er en Iso fil som brændes til en boot-fil. Måske kender du det? hvis ikke så bare spørg, det er ganske let.
Du kan også forsøge at lave en klon i eet hug med dette gratis program, det er nok det hurtigste.
http://download.cnet.com/Easeus-Todo-Backup/3000-2242_4-10964460.html
Avatar billede Jensen DK Novice
30. maj 2010 - 07:37 #3
Hvad med at kør en CHKDSK på dine harddiske.
http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede bragger Juniormester
30. maj 2010 - 19:23 #4
Hej helgec

jeg har nu prøvet at køre HDClone 3.8 i 1 time.
Status er:

0% kopieret
618.240 sektorer har den nået
215.040 Read errors

... den er vist død?
Jeg kan stadig åbne den og se filer og mapper, men ikke kopiere noget som helst.

Detandet spørgsmål?

En anden SATA HD står og brummer/summer (cirka 4 sekunder cyklus). Når jeg starter min PC stopper den under detection af hardiske og DVD'er. men efter nogen tid starter Windows alligevel.
Harddisken findes ikke i ovesigten og kan ikke findes af eksempelvis Acronic Disk Director Suite, HDTuneup, Partition Manager eller HDCone 3.8.

Nogle ideer??
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2010 - 07:45 #5
Jeg får ingen mail fra eksperten, derfor ingen reaktion - har du stadig problemer ??
Avatar billede bragger Juniormester
31. oktober 2010 - 12:21 #6
Jeg måtte opgive den harddisk, som du prøvede at hjælpe med. Hverken Knoppix eller andet hjælp. Efter et døgn havde den fundet 3 MP3 filer... ud af tusinder.
Jeg har stadig en brummende harddisk, som nok skal til Norge, hvor de vist kan restaurere den?
Avatar billede bragger Juniormester
17. august 2011 - 22:03 #7
#5
Vil du svare, så jeg kan give dig point - har forhåbentlig lige lært det