Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
01. juni 2010 - 11:19 Der er 6 kommentarer

Kan man flette data fra excel til skabelon i powerpoint?

Jeg ønsker at lave en skabelon, hvor jeg ugentligt kan lave en rapport af vores hjemmesides aktivitet. Data skal komme fra  Google Analytics, og ende i en Powerpointpræsentation.
Indtil idag har jeg kopieret data fra GA til excel og lavet grafer og tabeller, disse har jeg kopieret over i powerpoint, hvor jeg har en manuel skabelon, hvor jeg layouter og kommenterer data så det bliver forståeligt for de andre der skal se det.

Jeg tænker at det må kunne gøres smartere, ala dataflet i mellem word og excel. Eller endnu smartere, hvis man kan sætte en query op i PP, som selv henter data direkte fra GA.
Sådan jeg blot skal skrive kommentarere i min præsentation.

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen funktioner til dette i powerpoint.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2010 - 11:28 #1
Du kan nok ikke finde den slags funktionalitet i PowerPoint.

Men hvis du laver det i Excel i en fast skabelon, kan du indsætte dine grafer og tabeller i PowerPoint som kæder. Så ændres det automatisk i PowerPoint, når du opdaterer i Excel.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
01. juni 2010 - 11:31 #2
Det lyder spændende - hvordan gr man det?
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2010 - 11:35 #3
Når du fx har kopieret en graf fra Excel og skal sætte den ind i PP, skal du (2003) vælge Rediger - Indsæt speciel og markere Kæde. I 2007 skal du klikke på pilen under Sæt ind knappen og vælge Indsæt speciel.
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2010 - 11:37 #4
Jeg skal  nok lige tilføje, at hvis der ikke sker en umiddelbar opdatering i PP, så højreklik på det, du har sat ind og vælg Opdate kæde.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
01. juni 2010 - 11:58 #5
hmmm.... jeg får ikke mulighed for at markere kæde.
Det skal siges at jeg arbejder på mac, med office 2008.
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2010 - 13:00 #6
Okj. Så må jeg melde fra. Jeg kender ikke mac'ens muligheder for at lave kæder.