Avatar billede HotSpurs Juniormester
03. juni 2010 - 17:39 Der er 5 kommentarer

Problemer med grafikkort (AGP)

Hey eksperter!

For nylig opgraderede jeg mit gamle ATI Radeon 9600 (256 MB) AGP-grafikkort til Club 3D 4670 (1 GB).

Men opgraderingen har vist sig at være en nedgradering i stedet! På trods af at den nyeste Catalyst driver (10.5 + hotfix) er installeret, er min Windows-klassificering faldet fra 3,8 til 2,9 i grafik, og mine spil kører langsommere...

Inden jeg fandt 10.5-driveren, var der store problemer med grafikkortet. Computeren frøs af og til, og når jeg udførte klassificering, frøs computeren, når undersøgelsen nåede til Direct 3D ALU-vudering.

Jeg har Windows Vista 32, Intel Pentium 4 2,6 mhz, 2500 MB Ram.

Hvad skal jeg stille op? For at grafikkortet kunne virke, opgraderede jeg også min strømforsyning fra 400 til 550 watt, så denne pille er virkelig svær at sluge..

Nogen forslag???
Avatar billede HotSpurs Juniormester
03. juni 2010 - 17:49 #1
For resten viser både Enhedshåndtering og ATI Catalyst, at grafikkortet er et Club 3D 4600 og ikke det korrekte 4670
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2010 - 18:07 #2
forslag 1 - sæt det gamle kort i igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. juni 2010 - 07:18 #3
Hvis kortet kræver ekstra strøm, har du så sat stikket i?
Avatar billede HotSpurs Juniormester
04. juni 2010 - 12:47 #4
Claes57; Mener du permanent?

Silbidor; Jeps, alle stik sidder som de skal...

Måske skulle jeg bare sende kortet retur og håbe, at det er en hardwarefejl
Avatar billede Jensen DK Novice
04. juni 2010 - 13:27 #5
Jeg ville også foreslå at du sendte kortet retur, eller fik en forklaring hvorfor det bliver registreret som Club 3D 4600 for et radeon 4670 skulle langt overgå dit gamle kort.