Avatar billede mido1337 Nybegynder
04. juni 2010 - 23:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ang. BGINFO programmet

Hej

Jeg vil gerne vide, om der ikke er mulighed for at der også står hvad slags grafikkort man har via. programmet og hvad slags ram man har altså om det er ddr2 eller ddr3 ram.

Nu har jeg prøvet at søge via. google kan simpelthen ikke finde et svar på det. Så prøver jeg her i stedet, da det også er her, jeg fik denne herlige program fra :)

MvH
MiDo
Avatar billede mido1337 Nybegynder
04. juni 2010 - 23:35 #1
Avatar billede Vandreren Novice
04. juni 2010 - 23:43 #2
Det nemmeste vil være, at du bare skriver det til som almindelig tekst, fx.:

<Memory> DDR2

Men hvis du kan finde den relevante oplysning i Registry, så kan du oprette et field, der viser oplysningen fra nøglen i Registry.
Avatar billede mido1337 Nybegynder
05. juni 2010 - 01:43 #3
hmm.. how? :D er newbie til computer, så vil du ikke venligst uddybe lidt mere

MiDo
Avatar billede mido1337 Nybegynder
05. juni 2010 - 13:05 #4
okay.. nu har jeg søgt over alt på det der regedit, kan sku ikke finde noget som helst, som har noget med mit grafikkort at gøre :(
Avatar billede Vandreren Novice
05. juni 2010 - 17:39 #5
Sådan tilføjer man en ny identifier/field fx. ved at henvise til en nøgle i Registry:

http://img132.imageshack.us/f/bgnewo.jpg/

Jeg har oprettet en ny identifier, der giver en oplysning om mit grafikkort ved at vise værdien af en nøgle i Registry. For at få den værdi vist på skrivebordsbaggrunden, skal jeg bare skrive <ATI> i bginfo.

Sådan tilføjer man sin egen tekst til de oplysninger, bginfo viser:

http://img18.imageshack.us/f/bgtype.jpg/

Her har jeg tilføjet oplysninger om mine RAM.

Bginfo er kun beregnet til at vise tekst på skrivebordsbaggrunden, men ikke til at finde komplekse oplysninger om systemet, for dem skal du selv fortælle Bginfo hvor de oplysninger skal findes. Hvis du har brug for specifikke systemoplysninger, så brug et program som SIW:
http://www.gtopala.com/download/siw.exe
Avatar billede mido1337 Nybegynder
05. juni 2010 - 20:12 #6
hmm.. nu har jeg gjort, som du har hvis på det 1. billede, men ved min står der bare Nvidia <NONE>

jeg er kommet til det der controlset, men hvilken mappe skal jeg så vælge?
Avatar billede Vandreren Novice
05. juni 2010 - 20:43 #7
Ang. nøglen i 1. billede: Det er ment som et eksempel, og det er ikke den fuldstændige sti man kan se.

Jeg kan ikke vide hvorhenne den systemoplysning, du er interesseret i, er lagret.

Måske er den slet ikke lagret i Registry (måske findes den i en inf-fil). Det lader det til, når du ikke selv har været i stand til at finde oplysningen ved søgning i Registry.

Derfor har jeg også vist dig, hvordan du selv tilføjer tekst (billede 2), for det vil muligvis være det nemmeste. :)
Avatar billede mido1337 Nybegynder
06. juni 2010 - 20:51 #8
hehe oki, det har jeg accepteret som et svar :) men tak fordi du gad at hjælpe
Avatar billede Vandreren Novice
06. juni 2010 - 22:09 #9
Og tak for points. :)

Måske en anden kan hjælpe dig med at finde oplysninger om grafikkortets RAM-type. Jeg beklager at jeg ikke kunne hjælpe dig med den del af dit spørgsmål.