Avatar billede alcablohm Nybegynder
07. juni 2010 - 16:17 Der er 13 kommentarer

Defekt ekstern harddisk med vigtige data!

Hej alle..

Jeg har en Verbatim 500GB. ekstern harddisk, hvor jeg har en del vigtigere filer på (film, musik, skoleopgaver, billeder osv.). Jeg lånte den til en kammerat, men da jeg fik den tilbage virkede den ikke, min computer kommer med følgende besked:

"USB-enhed blev ikke genkendt
En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, fungerer ikke korrekt, og genkendes ikke af Windows. Klik på denne meddelelse for at få hjælp til at løse problemet"

Under enhedshåndtering under USB-controllere, er der en af usb-stikkene der har et gult udråbstegn og titlen "Unknown Device"

Under diskhåndtering er den slet ikke at se.

Jeg har nu forsøgt at sætte den i en stationær computer, altså taget den ud af kabinettet, og sat den i som en ny harddisk, men der sker absolut ingenting. Den kører tydeligvis, den bliver lidt varm og hvis jeg trækker stikket ud mens den kører, kan jeg tydeligt høre at den går i stå.

Harddisken i sig selv har ikke den store betydning, men filerne derpå betyder en hel del for mig..

Er der nogen der kan hjælpe, eller er alt håb ude??

ps. jeg har ikke den store forstand på det her, så undskylder på forhånd når/ hvis jeg lyder amatør-agtig!

Med venlig hilsen, og håb om hjælp. Mathias
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 16:20 #1
Kan disken ses i BIOS ?
Avatar billede Stoney_Ducky Nybegynder
07. juni 2010 - 16:47 #2
A.betal gribbene for og redde indholdet
http://www.pad-dataservice.dk/
http://www.recoverit.dk/reparation_af_harddisk.html
http://www.ibas.dk/ontrack-datarecovery/defekt-harddisk.html
www.mdatarecovery.dk
http://www.plexdata.dk/?gclid=CJur1M-XjqICFc2S3wodiyt8lQ
http://lmgtfy.com/?q=hardisk+redning+diskhelp
osv

B. start - højreklik computer - adminstrer - enhedshåndtering - højreklik usb med gult udråbstegn - fjern (intet? egenskaber istedet og se om der er en  opdate/repartion knap.

C.prøv de andres forslag
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 17:36 #3
Der er også en anden mulighed. Brugeren haverslev har skrevet det så fint, at jeg ligeså godt kan bruge det, som at skrive  det selv.
haverslev:
Prøv at fjerne alle enhederne i USB stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på linjerne - 1 af gangen og vælg fjern
det er ikke sikkert at du kan fjerne alle linjerne, men fjern dem du kan.
SLUK maskinen og fjern 220V / evt. også batteriet hvis det er bærebar, fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 17:44 #4
Nu har spørger jo tilsluttet harddisken uden om USB så jeg har svært ved at se at det skulle hjælpe, helt generelt tror jeg det bliver svært at hjælpe her når spørger ikke selv gider følge op på sin tråd
07. juni 2010 - 17:55 #5
Set i anden tråd http://www.diskhelp.dk/ ?
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 18:06 #6
karise man kan da ikke lave Data recovery fra disken når HDD ikke kan genkendes.
07. juni 2010 - 18:17 #7
... de skriver da ikke noget om at de ikke kan "når HDD ikke kan genkendes" ?
(Kender dem iøvrigt ikke...)
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 18:31 #8
Nå du mener en anden løsning end den spørgeren efterlyser. Han skal betale andre for at hive data ud. Ja ok det kan da være den sidste mulighed. Jeg troede du mente at brugeren skulle forsøge sig med OnTracks File Scavenger.
07. juni 2010 - 18:41 #9
Nemlig *S* !

<alcablohm>: Du vender vel pænt tilbage ???
Avatar billede Stoney_Ducky Nybegynder
07. juni 2010 - 23:44 #10
har du prøvet at tilslutte den til andre computere end din egen?
Avatar billede alcablohm Nybegynder
10. juni 2010 - 02:00 #11
Hej igen.

Undskyld ventetiden..

helgec - Jeg er ikke klar over hvad BIOS er, så det kan jeg ikke svare på!?

karise_larry - Ja jeg vender pænt tilbage! ;)

Stoney-Ducky - Jeg har forsøgt at tilslutte den til yderligere 3 andre computere - same problem.

Udfra hvad jeg kan læse mig til i jeres svar, er min eneste mulighed at søge prof. hjælp? - Nogen der kan estimere en pris på noget sådant?

-Mathias
10. juni 2010 - 06:29 #12
Set i anden tråd ->
http://www.diskhelp.dk/
???
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 06:50 #13
Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig,er du interesseret så kontakt mig på
mail@helgec.dk