Avatar billede Makael Nybegynder
08. juni 2010 - 12:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opretholdelse af Outlook account, med Linux?

Goddag Eksperter

Jeg har en ældre bærbar (2004) som jeg kun benytter til skriveopgaver, facebook og netbanken mv. dvs ikke det store og krævende. Derfor har jeg overvejet at skifte til Linux som styreprogram i stedet for mit gamle Windows, men er i tvivl om det er muligt for mig at beholde min Outlook mail adresse, (altså .....@webspeed.dk) da det er den jeg mest benytter i dagligdagen til erhverv og de mere vigtige ting.

NB!! Når i svare på mit indlæg så husk at skriv det som et svar, så i kan blive belønnet ;)

Mange tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. juni 2010 - 13:03 #1
Mailklienten har intet at gøre med hvilken adresse du bruger, så det er intet problem at bruge den mailadresse. Du kan have hvilken adresse du vil ;o)
Avatar billede Makael Nybegynder
08. juni 2010 - 13:30 #2
Hej Michael

Mange tak for din tilbagemeldingen.
Vil det sige at jeg bare installere Linux, bruge det tilhørende e-mail program og i opsætningen skriver min gamle mailadresse? Og så kører det bare videre?
Avatar billede bmpi Nybegynder
08. juni 2010 - 13:48 #3
Hvis det er Ubuntu, du har tænkt dig at installere, så kan du benytte det indbyggede mailprogram Evolution, som minder en del om Outlook. Eller alternativt installere Thunderbird, som også er et meget udbredt mailprogram til både Windows og Linux.

Så du sætter bare din mailadresse op i det nye program, og så virker det der ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. juni 2010 - 13:50 #4
Ja, men du skal jo også angive smtp-server, pop3-server (eller IMAP afhængigt af hvad du bruger) og password. Det er ikke nok at bare skrive din mailadresse. Den "indbyggede" mailklient (hvis du installerer Ubuntu), bryder jeg mig ikke om, jeg ville foretrække thunderbird.
Avatar billede Makael Nybegynder
10. juni 2010 - 13:50 #5
Hmm, det lyder forholdsvis nemt, på trods af at jeg ikke har meget forstand på det. Tror nu at jeg gør som i skriver og får lidt hjælp udefra.

Kan i ikke skrive et svar så jeg kan uddele nogle point, og så håber jeg at jeg må trække lidt på jeres erfaringer - når nu jeg går igang med indstalleringen.

Mange tak for hjælpen!
og hav en god dag
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. juni 2010 - 10:45 #6
Ellers tak, samler ikke på point.
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. juni 2010 - 17:19 #7
Det ER heldigvis rigtigt nemt ;-)

Her er mit svar