Avatar billede per_pj Nybegynder
09. juni 2010 - 12:19 Der er 5 kommentarer

ARN nummer/Hvordan får jeg mine penge?

Jeg står pt. stadig og mangler at få nogle penge tilbage for nogle Michael Jackson billetter (ja, jeg ved godt det er et stykke tid siden). Problemet i sin tid var at jeg undervejs skiftede konto, og derfor blev pengene sendt til en lukket konto. Min bank oplyser at de har sendt pengene tilbage til Ticketmaster. Ticketmaster påstår umiddelbart at de ikke har dem, men at min bank kan finde dem via et ARN-nummer. Da jeg ringede til banken sagde de at de ikke vidste, hvad et ARN-nummer er.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak
Avatar billede t3ch Nybegynder
09. juni 2010 - 12:27 #1
---
The ARN is an 'Acquirer's Reference Number'. The customer service girl probably had no idea what you were talking about, although these are used quite a lot, especially when payments are sent by recrediting a card. If you can get hold of the department at your bank which deals with chargebacks or disputed payments, they should be familiar with ARNs and be aware of how to track your payment using one, and confirm exactly which entry in your account is the payment in question.
---

http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=558808

Så det er "bare" at ringe til banken og få fat i en, der ved hvad han/hun sidder med.
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. juni 2010 - 12:40 #2
Og pengene burde stadig eksistere? Altså penge forsvinder vel ikke bare sådan lige?
Avatar billede per_pj Nybegynder
09. juni 2010 - 12:49 #3
Jeg har påny haft fat i banken og de kender intet til ARN-numre, det er tilsyneladende ikke noget der bliver brugt i Danmark overhovedet. Måske derfor man ikke kan finde noget information om dem...
Avatar billede t3ch Nybegynder
09. juni 2010 - 12:54 #4
Pengene burde ikke bare forsvinde. Hvis din bank ikke kender til ARN, må de vel have en anden form for tracking.

Uanset nummer eller ej, må de kunne bevise de har ført pengene tilbage til Ticketmaster, hvorfor de eller du kan kontakte dem med følgende.
Avatar billede marraffay Nybegynder
01. marts 2013 - 13:54 #5
Hej per_pj. Jeg står i samme situation og skal have penge tilbagebetalt via et ARN nummer og banken afviser det blankt! Lykkedes det det dig at få dine penge tilbage i så fald hvordan??

Mvh