Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
11. juni 2010 - 00:11 Der er 1 løsning

Lav et Browserbaseret Kort - ASP HJÆLP!

Hej Eksperter!

Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig her!

Jeg fik før en oversættelse af nogle koder som jeg ikke har kunnet få til, at passe hensigtsmæssigt..

Hvis I kigger lidt på de nederste 3 koder på denne hjemmeside:

http://www.dreamincode.net/forums/topic/76140-best-way-to-make-map-for-browser-game/

Jeg er i gang med, at lave et spil (tekstbaseret broserspil).
Jeg skal have lavet et kort - men ikke et hvilket som helst.

Det skal sådan set være lidt i stil med enten TribalWars eller Travians kort (stil mæssigt).
Altså, det skal være sådan, at mine spilleres byer skal have nogle koordinater (x og y) - hvor de så på kortet, kan se de forskellige byer liggende på de bestemte koordinater rundt om i verden.

Jeg skal både have et lille kort i hjørnet som viser hele verden - hvor man så kan klikke sig ind og komme nærmere det man søger.
Derudover skal den også vise et stort kort midt på skærmen der viser det område man er zoomet ind på. (Hvor der så skal være visse elementer: byer o.lign.)..

Jeg håber I forstår hvad jeg mener.
Hvis I vil se et billede af det jeg mener (det jeg søger mest efter) så har jeg noget her:

http://mmohut.com/wp-content/gallery/tribal-wars-overview/tribal-wars-map.jpg

Håber der er nogen der enten kan hjælpe mig eller vise mig hen til et sted jeg kan blive hjulpet. MANGE TAK :)

PS. Jeg benytter mig hovedsageligt af ASP/Java (men ikke PHP - det har mit webhotel bl.a. ikke).

(Ville meget gerne give mere end 200 point - må bare ikke :s)

Hilsen
Benjamin
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
21. juni 2010 - 01:25 #1
nå.. svar