Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
11. juni 2010 - 19:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lav live Countdown / Nedtælling med Java til DATETIME MySQL

Hej Eksperter.

Jeg har søgt længe rundt på google og fundet diverse koder til, at lave en nedtælling.
Dog er det altid sådan, at man i koden allerede fra starten af skal angive datoen (fx 15. July, 2010).

Det jeg skal bruge er dog blot en visuel nedtæller - der tæller ned til en database-værdi.
Værdien i databasen er i DATETIME (altså 0000-00-00-00 00:00:00)

Jeg mangler en nedtæller der tæller ned i Dage, Timer, Minutter og Sekunder - og som så refresher når den er færdig (såfremt brugeren er på siden selvfølgelig :)

Håber I kan hjælpe!

Hilsen
Benjamin
Avatar billede majbom Novice
11. juni 2010 - 19:24 #1
har du asp eller php til rådighed?
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
11. juni 2010 - 19:46 #2
Jeg har ASP til rådighed. :)
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
20. juni 2010 - 18:03 #3
svar
Avatar billede majbom Novice
20. juni 2010 - 18:52 #4
fandt du en løsning?
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
20. juni 2010 - 19:09 #5
Ja det gjorde jeg heldigvis :)
Avatar billede majbom Novice
20. juni 2010 - 22:54 #6
noget du vil dele? måske andre en dag står med samme problem :)
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
20. juni 2010 - 23:14 #7
Det kan jeg da godt :)
- Noget du personligt mangler??

<%
    Dim BuildingWork1
    BuildingWork1 = DateDiff("s", Now(), VHenter("BuildingWork1"))
    'Laver en variable til BuildingWork1 som består af sekunder
%>

<script type="text/javascript">
var nTime = "<%= BuildingWork1 %>"; // <-- Indskriv antal SEKUNDER - I mit tilfælde en database streng.

function countDown() {
    var nH = Math.floor(nTime/3600),
    nRest = nTime%3600,
    nM = Math.floor(nRest/60),
    nS = nRest%60;
    if (nM<10) nM = "0" + nM;
    if (nS<10) nS = "0" + nS;
    oTime.firstChild.nodeValue = (nH+":"+nM+":"+nS);
    if (nTime==0) {
        location.reload(true)
    } else {
        nTime--;
        setTimeout("countDown()", 1000);
    }
var oTime = null;
window.onload = function() {
    oTime = document.getElementById("TimeBuildingWork1");
    countDown();
}
</script>

'Få din hjemmeside til at skrive tiden i timer:minutter:sekunder
<span id="TimeBuildingWork1">&nbsp;</span>

Denne kode gør det glimrende. Jeg har ændret lidt i den for, at få den til at opdatere siden når den er færdig. Alt burde virke, eller spørg :)
Avatar billede majbom Novice
20. juni 2010 - 23:30 #8
mangler det ikke, hvis du havde haft adgang til php havde jeg smidt koden til dig i #3 ;)

men det er bare god stil at smide en løsning :)
Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
20. juni 2010 - 23:41 #9
Haha, helt i orden :)
- Den kode jeg fandt deroppe var også en der var beregnet til Php. Eller, det skrev den i hvert fald.. Kunne ikke lige se problemet i, at indsætte en værdi ved hjælp af ASP i stedet.
Men ellers mange tak for hjælpen :)