Avatar billede mathilda Nybegynder
11. juni 2010 - 22:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

to FAVORIT-mapper forvirrer

Hej EKSPERTEN,
Jeg har altid været glad for jeres hjælp. I finder som regel hurtigt en løsning.  Men  her er en, som har givet mig grå hår i hovedet.

Jeg er havnet i en situation,  hvor jeg har to mapper, som hedder FAVORITER. Og  jeg ønskede kun  en.

Ikonet Dokumenter på skrivebordet er en genvej, som viser frem til
D:\Dell_DokD
I denne  mappe ligger  en  af  mine FAVORITER, og det er her den skal ligge.

Den anden FAVORITER ligger i C:\Documents  and Settings\PETER\Dokumenter og den skulle slet ikke  eksistere.

Besværet kommer, når forskellige programmer er uenige om hvilken der er FAVORITER.
Jeg bruger FIREFOX med tilføjelsen PlainOldFavorites. den finder FAVORITER på C-drevet
Officeprogrammerne finder umiddelbart FAVORITER i D:\Dell_DokD  og det er fint.

I den grønne START-menu har jeg i den øverste del med "Microsoft update" FAVORITER som peger på D:\Dell_DokD  og det er OK, (men der er ingen folde-ud-menu).

I den nederste del af  START-menu  (under PROGRAMMER) har jeg FAVORITER som med en folde-ud-menu viser videre til Favoritmappen på  C-drevet. Spørgsmålet er: HVORDAN  FÅR JEG DENNE FAVORIT-IKON(med folde-ud-menu) TIL  AT PEGE PÅ FAVORITER I  D:\Dell_DokD
og hvordan får jeg  FIREFOX  (med PlainOldFavorites) til at finde  de samme  FAVORITER I  D:\Dell_DokD

Håber der  er nogen, som  kan knække  den.

Mathilda
11. juni 2010 - 22:33 #1
Mht FIREFOX bør dette kunne ændre i selve programmet ? (Kender ikke selve FIREFOX...)

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
[Tweak UI - This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more.] ->
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Der kan du ændre/checke stien til diverse ... og en masse andre lækkerier til XP...

---

NB: Du bør/skal følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mathilda (Dem der ikke er grønne...)
Avatar billede mathilda Nybegynder
12. juni 2010 - 15:02 #2
karise_larry

send et  svar så  sender jeg points.

Dog:
TweakUI ser  ud til at  være et udmærket program. Det kunne bare ikke løse  mit problem, - men fortalte hvordan man skulle  gøre:

For at flytte  (ikke kopiere) en "speciel"  mappe (for eksempel FORETRUKNE) skal man finde mappen i  STIFINDER, højreklikke og trække. Der bliver spurgt om man vil flytte eller  kopiere. Svar flytte.
Stjerne-ikonen FORETRUKNE (en genvej) i  startmenuen  finder selv vej til den nye placering.
12. juni 2010 - 23:44 #3
Ping...
(Det var et [svar]...)

... det var næsten sådan jeg forventede at du havde gjort *S* ...

---

PS: Husk sidste del af #1 ...