Avatar billede charley78 Novice
12. juni 2010 - 15:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

hvad er standardstørrelse og kvalitet for et baggrundsbillede?

Jeg har flere gange forsøgt at lægge et baggrundsbillede op på en side, men Dreamweaver afviser med den begrundendelse at det ikke er standard. Billedet findes her: http://background-wallpaper.110mb.com/background-wallpaper-Beach.php og hedder "soft sand"

Kan nogen hjælpe med hvordan jeg får Dreamweaver til at acceptere det?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
12. juni 2010 - 16:03 #1
Har du prøvet at indsætte det via "Page Properties" vælg det første punkt i menuen tv. Appearance og her kan du indsætte baggrundbillede, eller misforstår jeg spørgsmålet......
Avatar billede bentjuul Nybegynder
12. juni 2010 - 16:41 #2
Virker fint som baggrund med Dreamweaver....
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-image: url(Sand-Dunes-Soft.jpg);
    background-repeat: no-repeat;
}
-->
</style></head>
Avatar billede charley78 Novice
12. juni 2010 - 23:15 #3
ok, tak!
ved faktisk ikke hvorfor det ikke virkede for mig, men det er vist pga at jeg skal lægge endnu et billede ovenpå. Læs evt. http://www.eksperten.dk/spm/911944

Hvem vil have points?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
12. juni 2010 - 23:26 #4
ok, men kan se at du er ved at blive hjulpet der.
Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2010 - 16:14 #5
altså her har jeg førsøgt at lægge billedet ind v.hj.a. properties http://www.yes-yes.dk/sand.html og tabellen skulle ligge over, men så er fotoet af sandet der ikke. det er da lidt underligt, ikke?
Avatar billede charley78 Novice
14. juni 2010 - 18:58 #6
og hvis nogen har oplysninger om der findes standard størrelser/kvalitet er jeg stadig interesseret i at vide det ;o)
Avatar billede glensbo Nybegynder
21. juli 2010 - 11:41 #7
Du skal nok op i en størrelse på 1.400 til 1.600 pixels i width, men det ændrer sig hele tiden, folk får stadig større skærme. Men jeg prøver mig som regel frem. Dit næste problem bliver så højden, på et tidspunk vil du se at billedet igen skifter så du får en linje igen bare vandret istf som nu lodret. Løsningen kan være at fade billedet i underkanten over i en lys matchende farve.
Avatar billede charley78 Novice
21. juli 2010 - 11:49 #8
Er der nogen måde hvorpå man kan læge både baggrundsbillede og samtidigt en baggrundsfarve. Det kunne jo netop i det tilfælde, være en god måde at foregribe at det bliver grimt.
Avatar billede glensbo Nybegynder
21. juli 2010 - 13:14 #9
Du bruger dreamweaver så der kan du f.eks lege med body elementet og der lægge dels en baggrundsfarve og dels et baggrundsbillede

body {
background: #ffffff url(ditbillede.jpg) no-repeat center;
}

nogen gange brokker siden sig over dette så må du bruge background-color og background-image

ellers prøv at lægge en div på en tom side giv den et navn og tilknyt CSS information så kommer der som regel en dialog-box op du kan arbejde med - hvilkenversion af Dreamweaver bruger du?
Avatar billede charley78 Novice
22. juli 2010 - 23:04 #10
Når jeg laver en fil som vist her nedenfor, er den bare hvid. Jeg forstår desværre ikke rigtigt hvad dy foreslår:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>

<style type="text/css">
<!--
body {
background: #000000 url(tegn-1.jpg") no-repeat center;
}

-->
</style>
</head>

<body>

</body>
</html>
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 06:44 #11
Det jeg mente var

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body{
    background-color:#0C6;
    background-image:url(billeder/birk08.jpg);
    background-repeat: repeat-x;
    }
-->
</style>
</head>

<body>

</body>
</html>
(Jeg havde kun et lille billede så det satte jeg til at gentage vandret, men du kan bare sætte et stort billede ind )

Se eksemplet her www.glensbo.com/eksperten
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 06:50 #12
Du har glemt " foran tegn-1.jpg i din kode - se her: glensbo.com/eksperten/dintest.html
Avatar billede charley78 Novice
23. juli 2010 - 11:42 #13
hvad der er meget mærkeligt er at hvis jeg går ind og læser dine koder til den side, der tydeligt viser et foto på sort baggrund af dit, så er koderne da identiske med dem jeg forsøgte mig med, eller hvad?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>

<style type="text/css">
<!--
body {
background: #000000 url("billeder/birk08.jpg") no-repeat center;
}

-->
</style>
</head>

<body>

</body>
</html>

Når det er sagt har jeg prøvet at liste, som i dit næste eksempel og det fungerer. Så alt er vel og mange tak for hjælpen.. tilbage bliver bare en undren omkring det første ;o)
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 12:49 #14
Hvis du kigger efter i den kode du har postet øverst, så kan du se at du ikke har sat det første anførslestegn ", det medfører at browseren ikke kan forstå koden og bare slutter læsningen af koden der, og så er der ikke mere der bliver vist,

din kode så sådan her ud:
background: #000000 url(tegn-1.jpg") no-repeat center;

lige efter venstreparentesen skal du sætte et anførselstegn
Avatar billede charley78 Novice
23. juli 2010 - 15:02 #15
ok, så faldt 10-øren!
- desværre kan jeg jo ikke give dig points, da de allerede er givet for længe siden :o(
Men et TAK skal du have :o)
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 15:29 #16
Det system har jeg til gengæld ikke fanget endnu, men det er da sjovt at teste hvad man egl kan, så det er OK med points der er gået sin vej
Avatar billede charley78 Novice
23. juli 2010 - 15:56 #17
ja, jeg har stillet spørgsmålet, og det skulle ikke kunne lade sig gøre. Hvis du ved en måde hvorpå jeg kan "snyde" systemet, så giver jeg meget gerne points!
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 20:45 #18
Det skal du ikke tænke på. Som skrevet synes jeg om at bruge lidt af det jeg ved til noget der kan give resultater. Der kommer sikkert en anden gang.