Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. juni 2010 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

En tutorial til at lave en himmel som denne

Hvor finder jeg en tut eller et program som kan lave en himmel som denne ?: http://img404.imageshack.us/img404/7664/heavenorhell.jpg
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 18:09 #1
det billede er nok photoshopped, men de har nok stadig haft et billede at gå ud fra...
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. juni 2010 - 18:23 #2
Helt sikkert, men er det noget HDR (photomatix) eller bare farveredigering (lightroom) - eller kan man lave det i ps ?
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 18:41 #3
ehm du vil nok få de bedste resultater med et godt HDR billede, men det kan vel osse gøres med "simpel" farveredigering.

jeg prøver lige at lede efter nogle gode store HDR billeder du kunne bruge.
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 18:45 #4
og for at svare på det sidste: tror det er ret svært at lave fra bunden i PS. PS er primært til billedredigering, det virker ikke oplagt at generere himler (som er mere avanceret end sådan noget her: http://www.graphics.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=162) i PS...
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
13. juni 2010 - 19:26 #5
du skal lave det i photoshop, det er ikke svært. self. skal du bruge et billede eller to eller flere,som bund. hvis du vil mikse. men jeg går ud fra at det er selve farve udtrykket du vil lave, eller?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. juni 2010 - 21:49 #6
Det var faktisk farveudtrykket jeg ville have, ja. De kraftige grønne, orange, blå og røde farver ser for lækkert ud :D
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
13. juni 2010 - 22:18 #7
For bedst at fange den "effekt" i skyerne, ville oplagt være at invertér skyerne, da den modsatte farve af blå er rød/orange.. Derefter skal du bare lege lidt med color-balance, curves & brightness.. Hvis det er selve billedet i helhed, så er det jo bare at finde en masse gode stock-billeder på dvs. sider.. Og så bare gå igang med at lege med dem :)
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. juni 2010 - 22:30 #8
Hehe.. Havde jeg slet ikke tænkt på. Må jeg lige prøve i morgen, mandag. Virker det, vender jeg tilbage med points :)
Avatar billede thebayzer Nybegynder
30. august 2010 - 14:15 #9
Problem løst