Avatar billede mathilda Nybegynder
13. juni 2010 - 21:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vandrende mus

win XP

min  mus (curseren) vandrer hen over skærmen allerede når jeg starter computeren. det er også lidt på lykke og  fromme om jeg skriver der hvor den står . . . nogen gode  ideer ?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2010 - 21:58 #1
batteri er ved at løbe ud
ringe forbindelse fra mus til modtager

skift batterier, eller flyt modtager nærmere mus.
13. juni 2010 - 22:07 #2
... eller hvis det er en optisk mus: Check 'linsen' mht fysisk snavs ? Et lille hår der kan virkelig give viste ballade...
... eller underlaget til den optiske mus ? Må ikke være for gennemsigtigt alá glas ell. lign. ...
Avatar billede mathilda Nybegynder
13. juni 2010 - 22:27 #3
nej, - nej.
det er en bærbar med trackpad
14. juni 2010 - 06:31 #4
"Defekt" ved Touchpaden / Trackpaden  ?

PS: Derfor så en anden gang så skriv alt info med det samme; det er jo ikke til at læse fra dit oprindelige indlæg at der er tale om [i]en bærbar med trackpad ]/i] !
Avatar billede mathilda Nybegynder
14. juni 2010 - 07:05 #5
[i]en bærbar med trackpad ]/i] !

ja,det er klart,  det skal jeg selvfølgelig oplyse.  Men  jeg har nu mere indtryk  af at det  er i softwaren. Den har sine gode perioder.
14. juni 2010 - 19:24 #6
... hvis du har noget BOOTbart på CD. Eksempelvis din XP instalations CD, så start op på den og se om musen har samme tendens der. (Du skal selvfølgelig ikke begynde at formatere/instalere osv ...)
16. august 2010 - 16:58 #7
(Vandrer den stadig ?)
Avatar billede mathilda Nybegynder
16. august 2010 - 23:41 #8
ja
16. august 2010 - 23:48 #9
Hvad med #6 ?
Avatar billede mathilda Nybegynder
02. september 2010 - 14:23 #10
hej Eksperten,

Har  fået løsningen. Der er tale  om en  gammel DELL. De er kendt for  at "clictoris" drifter.

Løsningen var at deaktivere "clictoris". Det gjorde jeg med  en Synaptics driver.