Avatar billede dtn Nybegynder
16. juni 2010 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på lokalt/consolen

Jeg har Win2003, min admin konto er både medlem af admin gruppen som er lokalt admin, har også prøvet at tilføje kontoen til lokalt admin. Sagen er, at jeg kan logge på via Remote Access, også med /admin - men jeg kan ikke få lov til logge ind direkte på consolen. Kommer med følgende tekst:

"The system could not log you on. Make sure your User name and domain are correct, then type your password again. Letters in passwords must be typed using the correct case."

Serveren køre på VMWare.

Any ideas?

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 16:39 #1
Kunne det være en GPO (Do not allow interactive logon) som spiller et pus ?
Avatar billede karser Nybegynder
16. juni 2010 - 21:00 #2
Har mistanke om, at der ikke skrives det password, du forventer. måske pga.forkert keyboard layout (engelsk eller lign.) eller caps lock måske?

Prøv at skrive password i Username feltet og se om der skrives det du forventer! :)

/K
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2010 - 23:03 #3
Ja, som karser er inde på at så kunne det lyde som om at Keyboard layout står forkert.

Overvej at få kigget på nogle af dine åbne spørgsmål og få dem afsluttet: http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/dtn (Alle dem som ikke er grønne)
Avatar billede dtn Nybegynder
17. juni 2010 - 09:27 #4
ahh...det var et US keyboard layout. Det burde jeg havde vist...pinligt..

Karser, vil du smide et svar så får du pointerne

mange tak for hjælpen

/T
Avatar billede karser Nybegynder
17. juni 2010 - 10:15 #5
:o)

Velbekomme!

/K