Avatar billede f-bs Nybegynder
17. juni 2010 - 09:43 Der er 5 kommentarer

Program til at skifte mellem vinduer

Hej,

Jeg leder efter et program som mellem 2 eller flere vinduer med et par sekunders inverval.
Jeg skal have en storskærm kørende som fx. viser hjemmeside1 og efter 10 sekunder skifter den til hjemmeside2.

Jeg har fundet et program som hedder AutoTab, men det fungere ikke helt som jeg gerne vil.

Er der nogen som kender et godt program?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. juni 2010 - 13:31 #1
Skal det være noget gratis noget?

For der findes købe systemer, hvor du kan specificere dine inputs (web, tv, dvd, intranet o.l.) og intervallet imellem inputs.
Avatar billede f-bs Nybegynder
17. juni 2010 - 13:36 #2
Gratis er jo altid godt - men hvis du kender nogle programmer som kan købes for få $ eller € så må du gerne sende navnet :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. juni 2010 - 13:46 #3
Tja, nu er der ikke som sådan et program, men vi har købt et system hos danske Mermaid.

Her kan du købe x antal fladskærme, tror godt du eventuelt bruge dine egne.

En computer til at styre 2 skærme (da vi købte).

x antal skabeloner, som de designer for dig. Præcist hvordan det fungere med skabeloner eller spot som de vidst kalder dem, skal du høre dem om. Men skabelonerne er den grundliggende struktur til visningen af dit data.

Systemet virker på den måde, at du logger ind på en hjemmeside, hvor du laver dine spots. Disse bliver så automatisk sendt ud til de "lokale" skærmcomputeren, som så sørger for afspilningen af input. Dette gør at skulle internettet falde ud, så vil skærmene i det mindste blive ved med at afspille de seneste afspilningslister.

Vi bruger systemet til intern kommunikation, højne forståelsen af vores produkter og hvad de bruges til, velkomst ved gæster osv. osv.

Vi købte en lille udgave af systemet, hvor vi kun kan ligge billeder og tekst op, men dengang kunne systemet godt håndtere at skifte imellem forskellige inputs.

Men som sagt, det vil ikke nødvendigvis blive den billigste løsning.
Avatar billede f-bs Nybegynder
17. juni 2010 - 13:52 #4
Hmm okay, det bliver lidt mere avanceret end jeg havde tiltænkt.

Det jeg skal bruge programmet til er at skifte mellem fx. Internet Explorer og en anden applikation på en PC med et givent interval.
Det kører på en almindelig XP maskine med et fjernsyn tilsluttet via DVI -> HDMI.
Så jeg tror et stykke software på XP maskinen er langt nemmere end ovenstående :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. juni 2010 - 15:58 #5
Ja, det kommer selvfølgelig an på, hvad formålet og behovet er, men jeg kender ikke lige på stående fod, et program der kan ovenstående.