Avatar billede mrtn Nybegynder
19. juni 2010 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digital antenne

Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med en såkaldt "digital antenne". Jeg ved godt at det ikke - set fra antennen - er forskel mellem et analogt og et digitalt signal. Men jeg kunne godt tænke mig at udskifte mine to "alm. UHF antenner" + en - måske unødvendig - forstærker, med en mindre og smart "digital antenne".

Fx.:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2151&ML=497
eller
http://www.av-connection.dk/?PGr=3268&ML=497

Er der nogen der har lavet samme udskiftning? Og hvad er erfaringen? Og er sådan en antenne god nok til at se svenske kanaler fra kbh/nordsjælland?

// mrtn
Avatar billede thov Forsker
19. juni 2010 - 17:02 #1
Vil du gøre dig håb om at modtage svenske kanaler (Sammen med f.eks. Boxer), skal du gå efter UFO'en.
Den henter ind hele kompasset rundt, og det er nødvendigt, fordi du ønsker at modtage fra vidt forskellige retninger.
Avatar billede kodak Mester
19. juni 2010 - 23:24 #2
Har stået som sælgerfor boxer og ved derfor som du selv siger at det ikke er antennen der gør forskellen.
En god gammel Pil formet antenne skulle være den bedste da den har en skærm som en parebol til at opfange signalet.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2010 - 08:00 #3
Du skal helt klart vælge Triax Ufo 120 som du selv har lagt et link til, jeg har haft en siden oktober 2009 og kan kun sige godt om den, jeg har 6 stk TV ( fladskærme ) og det klarer den fint, selv kanal KBH på 35 som sender verdikalt kan ses, samtidig slipper man af med alle de juletræer og boxse som man har haft i masten og slipper for fuglelort på taget.
Avatar billede mrtn Nybegynder
20. juni 2010 - 08:15 #4
Tak for svarerne. silbidor ligger du et svar? Så får du point. Jeg har det nøjagtigt som du havde, vil af med så meget som muligt på antenne-stangen, som fuglene sidder på. Håber på at fuglene ikke har lyst til at sidde på en "digital antenne".
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2010 - 08:41 #5
Det er ikke meget fuglene sidder på min ufo det er ligesom om, at de glider ned, og så skider de oven på antennen, og ikke på taget, næste gang det regner så er den ren igen.
PS. jeg bor på Amager og kan tage Jyderup senderen med øst og tv 2 øst helt uden firkanter på skærmen, i mandags fik jeg Tysk tv ind på kanal 22, 29, 40. men der var et stort højtryk.