Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2010 - 07:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Incassotvist

Hej. Er havnet i en lidt underlig incassosag om et køb i en tysk butik via Ebay.
Købte en vare, og betalte den via pay pal
Sælgeren blev ved med at fastholde at jeg ikke havde betalt eller ikke havde betalt det fulde beløb.
Sagen drejer sig efter min overbevisning om 5 euro, sælger mener 45 euro.
Jeg har en kvittering på betaling af 40 euro. men den har sælger aldrig anerkendt.

efter flere skrivelser frem og tilbage er sagen nu endt med en advokatstævnelse og en sidste betalingsvarsel, inden der tages juridske skridt. hvad de så dækker over.

har naturligvis forsøgt at skrive til både sælger, incasso og advokat, men har intet hørt.

Skal jeg betale eller hvad.
beløbet er ikke større end at jeg har råd.
kan man lave en sag for et så lille beløb
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2010 - 07:56 #1
Jeg handler rigtigt meget ved Ebay USA og UK og jeg kan slet ikke forstå hvordan en sådan tvist kan opstå - du har da i 45 dage adgang til alle oplysninger vedr. køb og betalinger, de 3 gange sælger har forsøgt at snøre mig har jeg oprettet en sag på hændelsen og pengene er refunderet af Ebay inden for de foreskrevne 16 dage. Som du beskriver sagen ville jeg bestemt kontakte Ebay via deres chat tjeneste
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. juni 2010 - 11:41 #2
I DK ville man kontakte forbrugerstyrelsen, som jo naturligvis kun tager sig af danske sager.

Men Europa har faktisk også en klageinstans, der måske kan hjælpe dig. Jeg har ikke selv haft kontakt til dem, og ved derfor ikke om der skulle være bagatelgrænser eller noget i den stil - prøv selv at kontakte dem på http://www.forbrugereuropa.dk/
Avatar billede c-holst Novice
29. juli 2010 - 09:49 #3
Smider i evt nogle svar:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. august 2010 - 22:41 #4
Svar lægges - men kun hvis du kunne bruge mit svar til noget...
Avatar billede Jannik Novice
25. marts 2017 - 19:35 #5
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin