Avatar billede dragox05 Nybegynder
24. juni 2010 - 11:15 Der er 1 kommentar

W2008SRV STD med Hyper-V - Virtuel netværk problem

Hej eksperter :)

Jeg har for noget tid siden installeret en Win2003 Standard, som kører IIS/FTP, som det eneste i det virtuelle.

Det har fungeret fint i nogle uger, men nu er den pludselig begyndt at smide netværket/FTP brugerne
Den står nemlig og modtager en masse FTP data om natten, men nu ryger alle næsten af sammentidligt, eller også svare vores FTP site ikke.

Jeg bed mærke i igår ved "ping server-ip -t" svare den fint i flere timer, men pludselig laver den time out. - i ca 10 min, så svare den pludselig igen.
Laver man en remote desktop til den, så svare den med det samme på ping igen.
Jeg har tjekket om der er noget strømstyring til det virtuelle, men det findes ikke.
Vores Hyper-V kører flere servere, og de har ingen problemer.

Hvis man fjernstyrre den virtuelle ftp, og laver ping til anden ip adresse, laver den tit "replay from x.x.x.x bytes=x time <-453ms TTL=x"

Jeg kan ikke se hvordan den kan lave -453ms i tid. Ellers svare den fint med 1ms.

Jeg har overvejet om det er et NAT problem, men har kigget stort set alt igennem, så det er jeg også kommet fra.

Nogen forslag?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
24. juni 2010 - 11:19 #1
Lidt mere info:
Alle FTP brugere kan vi se aktive, men de bliver smidt af nogenlunde sammentidlig. Som om FTP pludselig stopper med at svare.

Tit, så kan jeg se i loggen at den skriver remote FTP not respons. Og så genopkalder FTP igen fint.
Der går tit 2 timer og 45 min, så bliver ftpbrugeren smidt af igen, med den fejlmeddelse, og så starter den forfra.
ialt 3 forsøg og så melder den så fejl til mig.

Har været inde og justere timeout på IIS, ftp men hjælper intet.