Avatar billede peterpeter Seniormester
28. juni 2010 - 23:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan Steam/Counter Strike blive inficeret

Kan Steam/Counter Strike blive inficeret ???

Har installeret Steam og Counter Strike 1.6 og spillet løs de sidste mange dage....

Men nu - hver gang jeg tænder for Counter Strike - kan jeg ikke bevæge manden eller skyde...

Trykker jeg på skyde knappen kommer nedenstående besked frem i "talk" hjørnet !!

Cenzurisan :( Ja volim kurac !!!

Nogen der kan hjælpe ??

Jeg har afinstalleret Counter Strike og efterfølgende installeret det på ny - fra Steam..

Dette hjalp overhovedet ikke !!!

Jeg har også kontroleret min kopi for virus !!!

Heller ingen hjælp....

Nogen der kan hjælpe mig ???

Tak - på forhånd tak....

(Dette er et KÆMPE problem for mig...)

/Peter
Avatar billede spijon Nybegynder
29. juni 2010 - 03:34 #1
Kig dine cfg filer igennem.

counter-strike source\cstrike\cfg\
counter-strike\cstrike

(Kan godt være dine mappe hedder noget andet hvis du fx bruger dansk opsætning.)

Og gør dem skrivebeskyttet i fremtiden så sker det ikke mere.

Man kan lave om i andre config filer via fx metamod/amxmodx addons via server commands.

Håber det kunne bruges.
Avatar billede spijon Nybegynder
29. juni 2010 - 03:38 #2
Btw "Cenzurisan :( Ja volim kurac !!!"
betyder: Censureret :( Jeg elsker p*k !!!

:)
Avatar billede peterpeter Seniormester
29. juni 2010 - 08:36 #3
Hej Spijon..

Tak for dine svar...

Jeg prøvede at logge af Steam konto'en og efterfølgende logge på en anden Steam konto (på den computer hvor der før var problemer...) - her fungerede alt som det skulle...

Så loggede jeg tilbage - og så var "problemet" der igen !!!

Meget mærkeligt....

Efterfølgende prøvede jeg, på en helt anden computer - at logge ind, og her var der ingen problemer !!!
Det er godt nok mærkeligt, det her !!!

->

Dit forslag med at skrivebeskytte filerne - kan jeg bare gøre det ?? Vil det ikke påvirke noget andet ???

Tak - Tak

/Peter
Avatar billede ggxdg Nybegynder
29. juni 2010 - 10:32 #4
Som Spijon siger, hvis din CFG er ændret, er det jo kun galt på en computer. Det vil ikke hjælpe noget at skrivebeskytte dem før det er fikset, men du kan bare reloade default settings igennem spillet.

Så vil jeg bare håbe at du ikke har nogen super advanceret setup, eller advancerede scripts.

Er der nogen andre der har brugt den computer du sidder ved? Jeg tror nu ikke det der er nogen virus, det kan jo være at der er nogen der lige har taget lidt pis på dig eller noget.
Det er jo ikke bare en korrupt CFG fil hvis den siger det den siger når du trykker på din mus, der er nogen eller noget der har ændret den.
Avatar billede peterpeter Seniormester
29. juni 2010 - 10:49 #5
Ok - Tak...

Nej, der har ikke siddet andre - udover mig og børnene....De kan have åbnet alt muligt, men de har ikke installeret noget for at lave sjov.... (7 år og 4 år).

Det er jo i selve Steam, der er et problem !! Hvor resetter jeg til DEFAULT SETTINGS ???

Tak

/Peter
Avatar billede ggxdg Nybegynder
29. juni 2010 - 12:23 #6
Det er lidt lang tid siden jeg selv har rodet med CS, men der hvor du kan gå ind og sætte keyboard op, mener jeg at du kan loade default settings.
Hvis du kan finde din config.cfg fil, kan man vidst også bare slette den, og så skulle spillet lave en ny med default settings næste gang du starter det.

Jeg er dog lidt bekymret over hvis der ike er andre der har haft adgang til din pc. Jeg tvivler på en virus ville gøre det. Keyloggers forsøger at skjule sig, så en eller anden mærkelig form for hack måske...
Avatar billede ggxdg Nybegynder
29. juni 2010 - 12:28 #7
Hvis jeg husker ret, har CS 1.6 nogenlunde samme steaminterface som CS:S har idag, og hvis det er tilfældet, så åben spillet, klik "Options", fanebladdet "Keyboard" skulle være det første der er åbent, klik på knappen "Use defaults"
Avatar billede spijon Nybegynder
29. juni 2010 - 12:31 #8
Prøv at slet alle config.cfg og userconfig.cfg og hvis der ellers ligger nogle .cfg filer i cstrike eller cstrike_danish mappen.

(Fx userconfig.cfg blive kørt auto som standart i config.cfg tit den som blive brugt)
Avatar billede peterpeter Seniormester
29. juni 2010 - 12:35 #9
OK - Jeg prøver det....

og spijon ?? - Der sker ikke noget ved at gøre det, vel ??
Avatar billede ggxdg Nybegynder
29. juni 2010 - 12:55 #10
Config-filerne, er bare en måde for CS at huske ikke-default settings, så hvis man sletter dem, laver den bare nogle nye, med default settings...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2010 - 20:09 #11
Du kan også bare kopirere indholdet fra filerne herind, så kan vi nok finde det det der skal slettes.