Avatar billede nettemuus Nybegynder
29. juni 2010 - 17:24 Der er 6 kommentarer

Formatering?

Hej, jeg vil meget gerne vide hvordan man formatere en Toshiba bærbar med Vista? Jeg har en backup cd, men jeg tror ikke der er Vista på den, så jeg ved ikke om det så bliver slettet helt fra computeren så jeg ikke har noget styresystem, eller hvordan og hvorledes, så jeg tør ikke rigtig at gå i krig med det indtil videre. Håber i kan hjælpe mig, for jeg er fuldstændig grøn på computer området, så jeg ville være glad for hvis i kunne forklare det i detaljer så jeg kan prøve kræfter med det.
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2010 - 18:03 #1
Tryk F11 under opstart, vælg at køre den til fabriksinstilling.
Avatar billede humi Nybegynder
29. juni 2010 - 19:09 #2
Jeg har også en Toshiba bærbar. Jeg skulle selv brænde en Back up af vista med et program som lå på computeren.
Avatar billede nettemuus Nybegynder
29. juni 2010 - 23:26 #3
det vista der er på computeren kan man godt brænde det over i en cd?
hvad for en slags cd hvis det er?
og hvordan gør jeg det? :)
er der andet hvis jeg fx også har microsoft office word 2007 ?
og jeg ikke har detpå cd men kun på min computer kan jeg så også brænde det over i en cd og så installere det efter jeg har formateret det?
Avatar billede nettemuus Nybegynder
29. juni 2010 - 23:28 #4
tak peet-49 :)
er der andet jeg skal huske ? fx mens jeg formatere den eller inden eller efter:)?
29. juni 2010 - 23:36 #5
Når den nu er 'vågnet' op igen til såkaldt [fabriksinstilling] og du har indskrevet dit og dat mht. navn osv. så STRAKS til
[WindowsUpdate] for alle opdateringer fra WindowsUpdate; vil nok ta' sin tid ...
Samme mht. (selvfølgelig) dit sikkerhedsprogram + opdatering af samme.
Diverse tilbehørsprogrammer -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

DEREFTER kan du instalere diverse andre programmer/spil/... og hvad du ellers skal bruge...

Altså i nævnte rækkefølge !!!
Avatar billede nettemuus Nybegynder
30. juni 2010 - 09:00 #6
oki pyha mange ting :)
men jeg har fået af vide at jeg skal gemme alt det der skal gemmes på cd eller hukommelses kort og sådan er der mere ?