Avatar billede Mer134 Nybegynder
30. juni 2010 - 11:31 Der er 5 kommentarer

PC gider ikke starte.

Hej.
Jeg har nu haft min stationærer computer i lidt over et år nu.Det er en Extreme-Game PC fra http://topdata.dk/ Den er  begyndt at sige nogle gentagne høje bip-lyde når jeg tænder den, og den kan ikke starte op. cirka 10 korte bip inden den rebooter. Nogen gange lykkes det at få den startet ordentligt op(Sker hvis jeg har rykket lidt rundt på den), men så har den det med at fryse pludseligt, og så starter det hele forfra.
Nogen ideer til hvad det kan være, og om det er muligt at fixe selv?

- Esben
Avatar billede hvidhaar Nybegynder
30. juni 2010 - 11:39 #1
Hvis du er frisk på det, så vil jeg anbefale dig at tage kabinettet af og tjekke for evt. løse ledninger, som måske lige skal sættes helt på plads.

Det kunne godt lyde som en løs forbindelse i forhold til din beskrivelse af, at den virker nogen gange, når du har flyttet den til et andet sted.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
30. juni 2010 - 12:14 #2
Hvis du har manualen på bundkortet, kan du slå "bip-koderne" op, og dermed finde (eller komme på rette spor af) fejlen.
Avatar billede anders-j Nybegynder
30. juni 2010 - 12:33 #3
Du skal have et nyt bundkort..

10 korte bip er som regel hvis CMOS og div. andre chips på bundkortet er i "udu"

Der er vel stadig noget garanti på bundkortet?
Avatar billede Mer134 Nybegynder
30. juni 2010 - 13:45 #4
Skal også siges at jeg har oplevet "Blue Screen of death" et par enkelte gange. Jeg skulle gerne have garanti på hele computeren, men da forhandleren ligger på den anden side af landet, ville det være foretrukken hvis jeg kunne ordne det selv. Jeg har ikke særligt meget forstand på computere i det omfang af at skille & samle, men kan få nogen til at gøre det.
Avatar billede anders-j Nybegynder
30. juni 2010 - 19:46 #5
Måske lidt dumt at begynde at rode for meget med den, hvis det viser sig det er et defekt bundkort el. lign.

Du kan risikere at garantien ikke dækker, hvis de kan se der er rodet med de forskellige ting.

Så kan de påberåbe selvforskyldt.