Avatar billede tommypedersen Nybegynder
01. juli 2010 - 10:48 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Login via Workgroup

Hej kollegaer:-)

Jeg har på et tidspunkt hørt fra C5 support at man kan logge ind via en workgroup, så man i stedet for domæne\brugernavn skriver workgroup\brugernavn

Er der nogen der har prøvet det?

Det kan f.eks. være mindre installationer med 2 PC'er uden en DC.

//Tommy
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juli 2010 - 14:35 #1
Det kan man godt, ingen problemer ud at over den pc, der har C5 liggende, skal tændes først.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
13. juli 2010 - 09:15 #2
Vi har oftest C5 liggende på en NAS server!

Jeg går ud fra at alle PC' og NAS serveren skal være i samme workgroup, men hvor læser/validerer C5 så brugernavnet fra.

Jeg har prøvet på en C5/2010 at oprette workgroup\brugernavn men C5 vil kun logge på som supervisor.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
02. september 2010 - 09:04 #3
Ved lidt hjælp fra C5 supporten og SecurityGuide_dk.pdf (i dokumentationsmappen) fandt jeg svaret:

Det samme brugernavn skal være oprettet på NAS serveren på den enkelte PC og i C5, så virker det!
Man behøver ikke at skrive PC-Navn\brugernavn i C5 - det virker fint bare med brugernavnet.
Alle check for windows brugere og grupper skal slås fra i C5!
//Tommy