Avatar billede Trancinghof Nybegynder
01. juli 2010 - 11:59 Der er 7 kommentarer

Sort skærm ved boot

Kære brugere på eksperten!

Jeg har desværre det problem at min stationær ikke længere vil boote ordenligt op.

Den viser fint load screen til BIOS, men der hvor den skal vise Windows XP boot logoet og statusbaren sker der bare intet. Den går bare i sort skærm, og computeren står og kører i evigheder (nu 1 time, intet sket).

Har prøvet lidt diverse, strøm helt fra, batteriet ud af bundkortet i 5 min, "aflade" strømstikket m.v.

Intet ser ud til at hjælpe. Ville formentlig have formateret i frustration, hvis det ikke var fordi alle mine cd'er ligger i en flyttekasse på et lager indtil den 1. august.

Håber i har nogle forslag:)
Avatar billede Klaus_S Praktikant
01. juli 2010 - 13:07 #1
Lyder som om din fat på disken er i udu. Jeg ville prøve en chkdsk men det er lidt svært uden XP CD.
Har du ikke en ven der er i besidelse af en?

Hilsen Klaus
Avatar billede Trancinghof Nybegynder
01. juli 2010 - 13:13 #2
Nej ikke lige umiddelbart. Jeg kan muligvis få fat i det fra lagret i aften. Jeg har ringet lidt rundt.. Hvad er det præcist jeg skal gøre hvis jeg får fat i den? Er ikke den største haj til computer længere desværre :D
Avatar billede Klaus_S Praktikant
01. juli 2010 - 13:36 #3
Følg denne vejledning:

http://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=5097

Hilsen Klaus
Avatar billede Trancinghof Nybegynder
01. juli 2010 - 20:57 #4
Min Win XP CD starter ikke op ligesom i følgende vejledning. Den springer direkte til "Listen nedenfor viser de eksisterende partitioner, samt hvor der er ledig plads på denne computer".

Har slet ikke muligheden for at vælge Recovery Console.:/
Avatar billede Klaus_S Praktikant
01. juli 2010 - 21:18 #5
hmmm meget mærkeligt. Er det en XP cd af ældre dato uden SP2?
Avatar billede Trancinghof Nybegynder
01. juli 2010 - 21:22 #6
Muligvis. Skal jeg have fat i en med SP2 da?
Avatar billede Klaus_S Praktikant
02. juli 2010 - 02:09 #7
Ved jeg helt ærligt ikke. DEt var bare en formodning da jeg ikke har haft det problem med mine XP cd er. Og de er med SP2.