Avatar billede mrfunder Nybegynder
01. juli 2010 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til wildcard php

Hej Eksperter,

Jeg skal vise noget indhold fra en database. Indholdet er bestemt af brugerne, og kan indeholde html. Jeg vil gerne sikre mig at skrifttypen altid er den samme.

Eksempel:
Her er min historie <span style="font-family: comic sans ms,sans-serif;"> Her slutter min historie</span>

Hvordan laver jeg en søgning på font-family: (WILDCARD) og erstatter den med arial uanset hvad fonten er sat til?

På forhånd tak!
Avatar billede majbom Novice
01. juli 2010 - 20:33 #1
$my_string = "<div style='font-family: comic sans ms, sans-serif;'>dette er min lille historie - den var sq kort!</div>";
$pattern = "/font-family:([^;]*);/";
echo preg_replace($pattern, "font-family: arial;", $my_string);

jeg er ikke så stærk i regex, så jeg ved ikke om det kan gøres smartere, men det virker. :)
Avatar billede mrfunder Nybegynder
01. juli 2010 - 21:26 #2
Mange tak super!

Smider du et svar? :)
Avatar billede majbom Novice
01. juli 2010 - 22:13 #3
det kan du tro :)
Avatar billede majbom Novice
02. juli 2010 - 07:22 #4
jeg takker :)