Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 17:55 Der er 10 kommentarer

PC problem.

Hej første gang jeg skriver. Jeg skriver fordi min PC DRILLER!!!! mig noget så grusomt den frysser hele tiden men har tænkt på en ting når jeg spiller Ghost Recon 2 begynder skærmbilledet at skabe sig med farver grafikkortene HAMRE op i oomdrejninger og lige pludslig fryser hele PCen jeg har testet mine RAM (Kingston 3x2 = 6GB) CPU (2,83 Ghz Qouad Core Yorkfield) HDD (Maxtor 500 GB) PSU ( Plazir 800 Watt) Grafikkort (2 stk ATI Readon HD 4890 xXx XFX CroosfireX)
Windows 7 64bit OEM

Men er det ik grafikkortene der er noget galt med når det er billedet kvaliteten og billedet skifter til farver der ikke er der fx steder der er brun bliver grøn i farven og vidre.

Men håber i kan hjælpe min har opretet RMA report til SHG i viborg til Mandag d.5/7-2010

Kan skrive mere hvis i vil havde det men PLEASE HELP MEE!!!!!
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
03. juli 2010 - 19:39 #1
tjek om alle blæsere køre osv.. evt. prøv at tag siderne computeren og lad den stå et sted hvor den kan få massere af luft ..
Hvis det ikke hjælper tyder meget på at det er nok er grafikkortet der er problemet.
Jeg kan forstå at du har 2 grafikkort sat i, evt. prøv med kun det ene af gange, og skift imellem dem for at se om det er det ene af dem der laver balladen.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
03. juli 2010 - 20:06 #2
Kan det passe at de er købt oveclockede?

Det lyder meget som et grafikkort varme problem.
Som Torben siger, prøv et enkelt kort ad gangen og se hvad der sker
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 21:14 #3
Takker for alle de gode råd og til Torben jeg har nu prøvet med en af gangen og den gør det stadigvæk og har haft siden af og blæserne køre som de skal og til ggxdg jeg ved ik om de er overclokede men tror at de er det. Jeg køre nu med min lillebrors kort som er et Saphire 5770 og den køre fint nu vil lige påpege at kortene har været så varme at de der mellemrums stykker bag på kabinetet ved udgangs hullerne har skiftet¨farver eller i ved hvorn aluminium er når man varmer det op. Men kort sagt det i forslår er at sende kortene ind til SHG

PS: har skiftet Compund på dem og gjort dem rene PINLIGT og der er ikke for lidt eller for meget på dem af compunden
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
03. juli 2010 - 21:54 #4
har du haft processorne af på grafikkortene ??
hvorfor ??
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 22:03 #5
Til torben: Nej har ikke haft selve GPU'en af på nogle af dem har bare haft SELVE kølerene af kun det der plastic skjorld TØR IKKE OG GØRE MERE HEHE :) men ville det være det rigtige at gøre at sende dem ind igen (er kun MAX 1 år gamle) og hva nød til det for compunden var tør som en kiks TRO MIG DET VAR VIRKELIG SLEMT!!!
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
03. juli 2010 - 22:11 #6
der er jo noget der kan tyde på at du står med et varmeproblem på dine kort!
Og når du så skriver at har haft kølerne af og puttet nyt kølepasta på, så tja, det siger vel næsten sig selv hvad der
så er galt, du har ikke fået lavet en ordentlig varmeoverførelse fra GPU til kølerippen!!

Og tja, jeg vil tro du for svært ved at få det dækket af nogen former for garanti!!

Og igen hvorfor pokker gjorde du det ??
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 22:30 #7
At skifte køle compound er en normal ting ved veligeholdelse ligesom at skifte det på CPU og jov jeg tro nok der er kontakt nok, for kom det rigtige lag på ikke for meget og ikke for meget for luften der kommer ud bagved er brændvarm og gjorde det fordi jeg har erfaringer med at kølecompunden ikke er ordentlig kvalitet og "forkert" påsat såsom alt for meget og slef. bruger jeg det der er med sølv og garentien dækker for man bryder ikke nogle form for segl ligesom ved en PSU du ved sådan et klister mærke i samlingen og hvis man læser manualen står der også at man skal sørger for at skifte det hvert ½ år hvis de bliver brugt til spil meget.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 22:35 #8
og det er ik noget jeg har gjort og fordi jeg skiftet compunden foresten var fordi de frys som overnævnt håber du ved hvad jeg mener
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
03. juli 2010 - 23:16 #9
Vil dog sige at jeg aldrig har hørt om nogen der skifter kølepastaen på samme måde som man f.eks gør sin computer ren for støv!!

Jeg vil til en hvertid sige at man skal lade være med at pille kølere af både sin CPU og GPU eller andre steder hvor der sidder køleripper ..

Og jeg er ganske sikker på at du ikke vil få det dækket af garantien som du spørger om i en anden tråd!!
Avatar billede ggxdg Nybegynder
04. juli 2010 - 09:54 #10
Kølepasta ældes, især det man bruger fra producentens side.
Hvis køle-pasta/pads er knastørre efter 1 år, har de været pænt varme, og er blevet mere varme efterfølgende pga dårlig varmeoverførsel, som du nok selv har erfaret.

Jeg ved ikke om garantien vil dække for grafikort når kølerne har været afmonteret, da de er monteret fra producentens side, i modsætning til CPU'er, hvor man selv monterer køleren.

Men folk der OC'er skifter jævnligt kølepasta, så hvis de er OC'd fra producentens side, vil jeg gå ud fra at de regner med at folk selv skifter det, but who knows... De gør hvad de kan for at komme udenom...