Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juli 2010 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dreje en video 90 grader

Jeg har en lille video (.mp4), der skal drejes 90 grader. Hvordan gør man det nemt og gratis?
Avatar billede frem-ad Professor
04. juli 2010 - 15:54 #1
Windows movie maker (kan ikke huske om den kan ta mp4 men mener den kan) tilfør videoen højreklik på den makerede del vælg videoeffekter der er en der heder ''roter 90''
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2010 - 12:51 #2
Ok da, du lægger et svar, hvis du vil have point.

Men det var sådan set ikke hvad jeg ledte efter. Det er ikke gratis, med mindre jeg kan finde en Windows-maskine. Og hvis jeg kunne, så krævede det så installation af endnu et Microsoft-program. Nemt heller ikke: mit bagland siger at det kan læse .mp4 men ikke skrive. Så der skal konverteres igen.

Men jeg fik også at vide, at Avidemux, som allerede var på min Ubuntu, kunne - man skulle bare finde det rigtige sted. Så det var det jeg brugte.

Og siden har jeg vendt mobiltelefonen rigtigt ... den del kunne godt være meget bedre ;)
Avatar billede frem-ad Professor
13. juli 2010 - 16:59 #3
Ja det blev vanskelig
Avatar billede frem-ad Professor
13. juli 2010 - 16:59 #4
Ja det blev vanskelig