Avatar billede ingolf Nybegynder
05. juli 2010 - 16:15 Der er 5 kommentarer

Problemer med komma og punktum i dansk og engelsk version af Access

Efter at have fået komblet en engelsk version af Access på vores database, går der kludder i komma og punktummer i de enkelte felter.
Den engelske version bytter om på komma og punktummer på rapporterne, sådan at komma bliver til tusindtalsseperator og punktum sættes der hvor vi normalt sætter komma.

Hvad gør man ved det?
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2010 - 16:42 #1
Da du har 4350 point ude, vil jeg ikke bruge tid på dit problem.
Avatar billede ingolf Nybegynder
05. juli 2010 - 17:58 #2
mugs
Jeg forstår ikke hvad du mener??

Har jeg gjort fejl?? eller hvad ??
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2010 - 18:18 #3
Hvis du ser øverst i dette spørgsmål kna du se, at du har 4350 udestående point, d.v.s. at du har mange åbne spørgsmål som du af en eller anden grund ikke har afsluttet.

Der er mange brugere, der har udestående point fra gamle spørgsmål, og det tolker jeg således, at brugerne ikke gider afslutte spørgsmålene selvom der ligger en løsning. Og så gider jeg ikke bruge tid på sådanne brugere.
05. juli 2010 - 19:47 #4
ingolf, jeg er i princippet enig med mugs men udtrykker det normalt paa en lidt anden maade.  Jeg er, af tids-hensyn, noedt til at vaelge hvilke spoergsmaal jeg vil beskaeftige mig med, og da jeg selv godt kan lide at spoergsmaalene bliver lukkede naar de ikke laengere er aktuelle vaelger jeg spoergsmaal stillet af medlemmer med den samme holdning til lukning og som viser denne holdning ved at alle deres spoergsmaal er lukkede, er groenne, undtagen de nyeste spoergsmaal.  Nogle medlemmer, saasom du, ser aabenbart anderledes paa den sag og lader en stor del af deres spoergsmaal forblive aabne.  Spoergsmaal fra disse medlemmer springer jeg direkte over.  Men hvis der efter en 12-14 timer slet ingen indlaeg er paa et spoergsmaal jeg tror jeg ville kunne besvare goer jeg somme tider spoergeren opmaerksom paa situation og siger at hvis han/hun nu vil lukke sine spoergsmaal saa vil jeg gaa i gang med at besvare det.  Og i adskillige tilfaelde sker det faktisk at spoergeren lukker sine gamle spoergsmaal, og saa er jeg naturligvis forpligtet til at levere en loesning.

Det kan forekomme maerkeligt at en der har vaeret medlem i ti maaneder, mig, skal komme med bemaerkninger til en der har vaeret medlem i 11 aar og har rejst mere end 200 spoergsmaal.  Men det er i hvertfald en kendsgerning at du ikke foelger de regler der er opsat for Eksperten og udtrykt i FAQ.  Naar jeg kikker paa et par af dine seneste aabne spoergsmaal, saa ser jeg i http://www.eksperten.dk/spm/907195 at du i #10 selv opretter et svar hvori du lover et medlem points (selv om der ikke er en fuld loesning) hvor du ifoelge FAQ skulle have opfordret det medlem til at oprette et svar som du kunne acceptere og give points.  Et andet spoergsmaal er http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ingolf hvor du ikke fik indlaeg.  Der skal du ifoelge FAQ selv oprette et svar og acceptere det og derved lukke spoergsmaalet.

Selv om "det er svaert at laere gamle hunde nye triks" vil jeg opfordre dig til at lukke dine spoergsmaal, indkalde svar fra medlemmer der har hjulpet, selv oprette svar og acceptere dem for de andre spoergsmaal.  I saa fald skal jeg (og maaske andre medlemmer) kikke naermere paa og forhaabenlig loese spoergsmaalet.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 22:33 #5
Hedder vist 'compact and repair' på angelsaksisk - det trick der burde lære en ms-access database hvad de regionale settings er.