Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
06. juli 2010 - 15:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Økonomiprogram - Hvad findes der..?

Hej Allesammen,
Jeg er på jagt efter et godt økonomiprogram. Har set mig lidt varm på Mamut Enterprise. Men har lige fundet ud af at det ikke kan håndtere mere end en prisliste pr/produkt. Jeg vil rigtig gerne at jeg kunne have forskellige priser alt efter hvilket land jeg skal sælge til. Og det er ikke nok med valutaen.

Derudover vil jeg gerne at programmet skal kunne håndtere emballageafgiften på alle varer solgt i danmark.

Eftersom at vi er et lille firma må de helst ikke være for dyrt. Det skal være nemt og intuitivt. Havde det ikke været for det med prislisterne ville jeg havde valgt Mamut.

Så jeg vil høre om der er programmer der kan matche Mamut med priserne og funktionalitet...?

Venlig Hilsen
Michael
06. juli 2010 - 18:34 #1
http://www.summasummarum.dk/ ?

---

PS: ? Point ude: 120 ?
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Hr_Laursen (Dem der ikke er grønne) - bør du huske at følge op på; ellers 'gider' folk ikke at hjælpe dig ...
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
06. juli 2010 - 20:23 #2
Hej Larry,

Kan desværre ikke bruge summasummarum... Det er kun til en enmands firma... vi er 2 brugere, gerne med mulighed for at koble 30 sælgere på systemet via internettet...Har forresten også kigget på summa og finder det ikke specielt intuitivt... :-(
Avatar billede mariaf Juniormester
06. juli 2010 - 22:58 #3
Dit krav med emballageafgfit, flere brugere og flere prislister dækkes ikke af de små programmer.

Du kunne vælge en C5. Den vil dække dine behov, men den er halvdyr og du vil nok ikke opleve den som intuitiv. Det er almindelig hårdt arbejde at lære den at kende, men så sparer du også meget tid til hverdag. Desuden vil den kunne håndtere toldnumre, listekode og importmoms uden problemer.
Avatar billede blacks Mester
06. juli 2010 - 23:19 #4
Larry Du har så forbandet travlt med at fortælle folk at de har så og så mange åbne spørgsmål. Men du svare ikke selv på dine løse tråde så knyt sylten. Fej for egen dør før du fejer for andres.
Avatar billede ottobp Novice
07. juli 2010 - 10:31 #5
hej Michael

jep  når I er  2 brugere  -  så  kommer  SummaSummarum  til  kort

men  (netop  pga dette lille problem) er  jeg  kommet  efter andet program AESIRAS -  som kan være enkeltbruger - men også alle de flere brugere som du  har lyst til koble på

Grundkonfigurationen  hedder  Regnskab og Handel-modulerne
det  koster  2 x 1.995,-  hvis du  vil eje  licensen  eller 2 x 99,- pr.måned  hvis du  vil leje dem. Leje bliver en dyrere løsning efter den 23. driftsmåned; så det skal du  lige  tænke over

Så kan der kobles en 100% integreret  webshop på qua modulet INTERNET.  Koster  1.995,-  eller  99,- pr. måned.

Løsningen kan  du  have hjemme på kontoret - eller  med dig på en Bærbar  -  eller  du kan smide den på et webhotel; så den kører hostet ude i byen (kræves hvis du vil have en webshop på) -
Kan tilgåes via Fjernadgang til hjemmeløsningen  og via en enhver browser, hvis det er den hostede version du ender på.

M.h.t. til parametre på  dine varenr.  så  er der  alle de muligheder  du  gerne  vil operere med; idet systemet er lavet i Microsofts 2005 Server Express database. Skulle du have helt ekstremt specielle ønsker til dit  varekartotek; så kan der bygges ekstra felter på uden de store problemer  med Management Studio-programmet (enten af dig selv - lidt langhåret - men du kan også få  Aesiras til at løse  det konkret mod en eengangsbetaling  som  support, som kører med en timepris på 800 kr. i timen; så det er til at komme  over).

Til grundkonfigurationen  findes  der så en stribe TILLÆGSMODULER  som kan vælges efter behov. Det kunne  være et selvbetjeningsmodul som tillod dine 30 sælgere  at  logge  ind  med deres profil, så de ikke skal have fat i Jer på  kontoret  hele tiden og igen.

Din bruger nr. 2 på koster således  2.995,- eller 149,- pr.måned
Selvbetjeningsmodulet koster  3.995,-  eller 199,- pr.måned
Afgiftsmodulet til punktafgifter 2.995,- eller 149,- pr.måned

til licensen  som KØBT  kommer der så et årligt vedligholdelses abonnement på 12% eller  239,- f.eks. for modulerne til 1.995,- og opefter afhængig af modulvalg. Ellers ikke noget.  Databasen er gratis at benytte; så der skal ikke købes databaseklippekort.

så med de ønsker som du nævner; så mener jeg det hedder:
Regnskab....1.995,-  eller  99,- pr. måned
Handel.........1.995,-          99,-  -    -
brugernr... 2 2.995,-        149,-  -    -
afgifter.........2.995,-        149,-  -    -
selvbetj........3.995,-        199,-  -    -
ialt...............13.975,-        695,-  -    -
år.opdater....1.677,-          0,-  ingen opdat.ved den lejede
alt  + moms
INGEN BEGRÆNSNINGER på antal posteringer, varenr. kunder leverandærer, fakturaer  osv. (jo 4GB i databasen men der er langt op for en mindre virksomhed som din).

Undskyld for  de mange ord -  men jeg læser dit spm. som  et ønske om at finde alternativer, der kan matche dine krav og så er du naturligt  nok i  disse stramme tider fokuseret  på HVAD KOSTER SÅDAN NOGET (som vi siger i Jylland)... gratis er det vel ikke  Nej men ubetaleligt er det jo heller ikke. En prøveversion med fuld funktionalitet kan du  hente hos mig - ligesom uddybende spørgsmål om  lige netop dine behov for tilretning kan stilles

mvh
Otto B. Petersen - Aesiras partner  på
www.webshop-plus-aesiras.dk
Avatar billede ottobp Novice
07. juli 2010 - 11:00 #6
Ups...  beklager en forkert oplysning omkring dine 30 sælgeres adgang via Selvbetjeningsmodulet.  Det kan det ikke bruges til.
Selvbetjening er for dine slutkunder, som kan skaffe sig adgang til deres data i dit system. Altså deres ORDRE hvor henne i produktionsflow´et er den f.eks.

Hvis du sletter de 3.995,- for selvbetjeningsmodulet og i stedet veksler det til 2 ekstra bruger a 2.995,- -  så vil der kunne være 4 samtidige på systemet ad gangen.  Du kan opsætte  alle dine 30 sælgere som havende ret til at  logge på systemet. Men mængdekontrollen  vil så holde øje med om der er plads blandt de 4 samtidige. Jeg antager at de 2 maskiner på kontoret vil være nærmest permanent logget  på.

Så  det er enten  1 eller 2 gange 2.995,-  du skal lægge til og så evt. trække  Selvbetjeningsmodulet til  de  små 4 kilo

mvh
Otto B. Petersen
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
07. juli 2010 - 15:50 #7
Larry...

Jeg giver ikke point til sælgere... dette er et forum for personer der ønsker at hjælpe hinanden med de erfaringer de har i deres job... ikke en reklamesøjle...Og points skal jo også kun gives når jeg får et svar jeg kan bruge til noget...? Ikke sandt?
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
07. juli 2010 - 15:56 #8
Otto, det er ikke pga. krisen at jeg tænker over prisen... men fordi jeg har en chef der endnu ikke har brugt IT til at drive forretningen... Så kan du godt se ham i hovedet når jeg kommer med en regning på 50-100.000 for software til 2 personer og dertil kommer hardware til virksomheden. Så derfor skal det være forholdsvis billigt, brugervenligt og ikke alt for kompliceret at bruge... ellers lykkes det ikke for mig at komme i gang med it i firmaet... Men du er jo ikke sælger, så det betyder jo ikke noget for dig at dele dine erfaringer...
Avatar billede ottobp Novice
07. juli 2010 - 17:25 #9
hallo....  50-100.000 kr. det var da ikke budskabet  i  mit  lille "foredrag"....  jeg mener kun  jeg  nåede  op i  en 15-20.000 kr.  afhængig af hvor mange  features/og ikke  mindst antallet af brugere(læs samtidige)  du  skal  bruge

og så til den med  sælger;  jamen  det er jeg altså også... eller  selvstændig forhandler  for  den her Aesiras løsning;  har  sendt dig  en  direkte mail  med  link  til hvor du  henter en prøveversion

så  konklusion:  du / eller din chef  får  en løsning til jer 2 på  kontoret  + 2 brugere til fælles connect for de optil 30 sælgere som I skal have til at rende rundt derude i samfundet for at  støve ordrer sammen

PS.  af din anden tråd om CRM kunne jeg se at I også  var  noget med bogføringsfirma.  Er det korrekt - thi så  skal du  jo lige være  opmærksom  på  at  fik du klienterne til  at skifte til  det her - så kan I som bogføringsvirksomhed  jo tilgå  klienternes regnskaber via fjernadgang  på klientens licens (altså helt på samme måde som economics  med en online tilgang).

Et sådant klientregnskab  behøver ikke koste klienten mere  end  1.995,- eller 99,- kr om måneden - hvis han ikke har mere end 2.500 årlige posteringer (500 mere end economics). Den løsning hedder  AESIRAS EXPRESS

du er som sædvanlig mere end velkommen til at kontakte mig på tlf.  for en uddybning
Avatar billede Start-Base Nybegynder
01. september 2010 - 21:46 #10
Ingen reklamer tak

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

04. maj 2022 - 11:39 #11
Beklager jeg skriver i sådan en gammel tråd, men tænkte at det kunne give mening at nævne nogle af de nye muligheder. Denne tråd ligger på Google, når der bliver søgt på økonomiprogram, men slet bare indlægget, hvis det bliver set som reklame. :-)

Jeg arbejder selv i Dinero Regnskabsprogram, hvor over 70.000 virksomheder styrer deres regnskab. Det er de helt små virksomheder vi hjælper, så som webshops, håndværkere og frisører.

Hvis man er en lidt større virksomhed, kan E-conomic være et godt bud. De er lidt dyrere, men har til gengæld også en række mere avancerede funktioner, som kan være behjælpelige.