Avatar billede chrisscan Juniormester
06. juli 2010 - 21:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Stillbilleder bliver uskarpe i både Pinnacle 12 og Windows Moviemaker

Jeg har søgt i svarene, men finder ingen, der omhandler mit spørgsmål.

Jeg er ved at lave en trailer på jobbet til en film vi har fået lavet. Klippene går det fint med det samme med lyden. Jeg vil gerne slutte af med en flot stillbillede med vores logo nederst, men det bliver hamrende uskarpt i begge programmer. Jeg prøvede Moviemaker for en test, vi kører ellers med Pinnacle.

Jeg har prøvet at importere billedet samt drag-n-drop, begge med præcis samme resultat. I Moviemaker kan man klikke på billedet i "samlinger" og se det knivskarpt i preview. Klikker man på billedet på tidslinien bliver det meget uskarpt i preview. Jeg har prøvet at gemme det i wmv for at se om det blev skarpt i mediaplayer, men det var det da slet ikke. Billedet jeg henter ind er en jpg, men har også prøvet med bmp og png med samme resultat.
Har også prøvet KUN at hente billedet ind og det bliver uskarpt i det øjeblik, det bliver trukket ned i tidslinien. I Pinnacle ser det dog skarpt ud i tidslinien, men er uskarpt når man afspiller "filmen".
Det lille klip - som slet ikke er færdigt - kan ses her med det afsluttende still.jpg billede www.krogsten.com/files/nyboder-trailer-2.wmv
Avatar billede chrisscan Juniormester
06. juli 2010 - 21:38 #1
Det er desværre ikke muligt at redigere, efter man har oprettet sit spørgsmål.
Den lille trailer, jeg linker til er jo heller ikke specielt skarp - som filmen jo selvfølgelig er - men traileren skal vises i meget lille format på hjemmesiden, hvor andre klip også kan ses. www.dnmtv.dk
Avatar billede chrisscan Juniormester
18. august 2010 - 13:24 #2
Lukker her