Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2010 - 22:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ip-kamera

Hej

Jeg skal ud og købe nogle overvågningeskamera tro jeg skal bruge 4stk. det skal være til udenfor, og skal virke om natten.

Jeg ved dog ikke hvad jeg vælge er der nogle som har noget selv? eller kender til nogle test

Har selv tænkt lidt på logitech.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 07:54 #1
der findes indtil mange af slagsen

her kan du se nogle ret gode

hvis siden ikke vises korrekt skal du søge under SWANN

http://www.computercity.dk/Search/Search.aspx?sw=swann&searchType=product#

de har også et lille et der kan køre som et billed kamere
digital private eye - koster ci. 700 kr med et kort i

m.v.h
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2010 - 09:11 #2
Hvilken slags kameraer er det du søger? - Er det til en hardwareboks (a´la en videooptager) så du optager på et medie?
Eller er det IP baserede webcams, så du fra en PC kan se billederne? Eller skal det være over mobilnettet? Eller noget helt andet?

Hvilken type enhed skal samle dine videosignaler? - omtalte hardwareboks, en PC, en NAS eller...? - hvilke tanker har du?

SWANN kameraene omfatter vist desværre ikke et almindeligt WEB-kamera (jeg har i hvert fald ikke fundet noget).

Men der er også noget her: http://tiggi.dk/
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 10:36 #3
Jeg er på udkigge efter nogle overvågningeskamera af typen ip/netværk. som jeg kan koppel ind på mit netværk, kan kigge på kameraet over alt, altså en webløsning. billeder/videooptager eller hvad man kalder det skal gemmes på en ftp-server.

De behøver ikke at være trådløs på netværk da jeg vil trække et netkabel, også da de skal havde strøm...

De skal kunne tåle at side udenfor på facaden, ved ikke om de kommer helt op unden uhænget. de skal virke i mørke...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2010 - 11:10 #4
Så tror jeg http://tiggi.dk/ er den helt rette side at starte på.

Den eneste producent der gør det i lignende produkter, er Axis: http://www.axis.com/products/video/camera/outdoor/index.htm

Men deres kameraer har en HELT anden pris :-)
Avatar billede tborregaard Nybegynder
08. juli 2010 - 12:38 #5
Jeg vil anbefale dig at kigge på IP-kameraer fra Vivotek. De laver en del megapixel-kameraer, som er beregnet til udendørs brug, og kvaliteten er efter min mening rigtig god. Axis er også et godt mærke, desværre er prisen rigtig, rigtig høj.
Avatar billede tborregaard Nybegynder
08. juli 2010 - 12:54 #6
Du kan også tage et kig på http://ip-kamera-blog.dk , hvis du vil se billedkvaliteten på forskellige IP-kameraer, inden du går ud og investerer i et. Udover forskellige små filmklip ligger der også anmeldelser på siden.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 09:54 #7
Har ind til vider kigget lidt på Vivotek og Tiggi, dog er der en stor prisforskel.

Har også kigge en smule på dem her, dog var det ikke lige det jeg beskrev, dog er der så også kun mulighed for 4stk eller 8
http://secubi.dk/videoovervaagning/49-harddiskoptager-med-4-kameraer/304-eytron-ey4/

Flere ideer er dog velkommen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juli 2010 - 10:07 #8
Der er også stor forskel på kvaliteten af kameraene og løsningen imod Windows.

For at tage "ABUS" først, har kameraene ret lav opløsning og opdateringsfrekvens. Og så tror jeg iøvrigt man kan lave samme løsning med SWANN kameraene til ca. samme pris (uden at have kigget komponenter).

Så skal jeg lige korrigere mig selv - skrev "Den eneste producent der gør det i lignende produkter, er Axis". Det er selvfølgelig noget vrøvl, da der er masser af andre producenter af IP-kameraer. Axis er bare "high-end". Ligesom jeg kan se at Vivotek er. Deres kameraer er oppe på 2MPixels - en meget højere opløsning end de øvrige kameraer, og det er nok primært det man betaler for. Vivotek og Axis har så også mulighed for, på nogle af deres kameraer, at man kan dreje dem og stille skarpt fra sin PC af.

Kameraene fra Tiggi.dk er billige - men leverer også "kun" 640x480 (0.3MP) opløsningen, der er bedre end dem fra ABUS, men dårligere end dem fra Vivotek på 2MP.

Jeg kører selv med et gammelt IP-kamera fra Sitecom, der desværre ikke tåler at være udendørs. Men det har jeg kombineret med min NAS - en Synology DS210j: http://www.synology.com/enu/products/DS210j/index.php der kan håndtere overvågningen. Kameraet i sig selv har nemlig ikke så mange moderne og smarte funktioner - det tager NAS´en sig af. Den kan desværre kun håndtere et enkelt kamera, med mindre man tilkøber licens til de øvrige... - men da det er en anden løsning end dem der har været fremme, skal den da også lige nævnes. I bund og grund tror jeg den kan det samme, som de moderne kameraer har indbygget - man får bare et centralt sted at konfigurere dem.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 10:35 #9
Jeg droppe også hurtigt "ABUS" da jeg fik læst rigtigt på det, og så opløsning.

Jeg har dog ikke bruge for at kunne dreje dem og stille skarpt fra min PC af.

Jeg vil også helst bruge nogle IP-kamera, som kan sættes til min ftp-server eller min nas server nå jeg får den op at køre.

Jeg tænkt også på indendørskamera til at starte med, men kunne ikke placer dem godt nok indenfor så jeg fik en god dækning.

Min kamera skal bruges til at overvåge facaden, har haft noget hærverk også for at forbygge uderlige eller måske få bekræfte hvem det er.

Så jeg prøver at kigge lidt på tiggi.dk på hans livedemo, og de ser fint nok ud i dagtimer, så skal prøve hvordan det ser ud i nat.

Valgt står dog mellem Vivotek og Tiggi
Tiggi er indtil vider pga. af prisen. og at i dagtimer virker de fint.
Avatar billede tborregaard Nybegynder
09. juli 2010 - 10:40 #10
Hej Ole

Jeg synes, at du kommer med et rigtigt godt svar. Der er forskel på kvaliteten, men samtidig er prisen også væsentlig forskellig for de nævnte løsninger. Jeg hører ofte folk tale om AXIS og Vivotek i forhold til andre produkter, som ikke kan være med her i forhold til kvalitet og opløsning, men man må også huske at tage prisen i betragtning. Det er langt fra sikkert, at alle har behov for at vælge den dyre high-end-løsning for at få dækkert deres behov. Og når man fx sammenligner det komplette sæt fra abus med fire overvågningskameraer samt harddiskoptager inkl. tilbehør, så har vi her at gøre med en løsning, som koster det samme som et enkelt godt AXIS-kamera -- vel at mærke uden optager. Har man brug for flere kameraer, så løber en AXIS-løsning op i et beløb, hvor de fleste private har svært ved at være med.

Min pointe er egentlig ret simpel. Der er forskel på kvalitet og pris, men alle har ikke nødvendigvis behov for markedets bedste (og dyreste) løsning.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 11:05 #11
Ja det er et rigtigt godt svar Ole er kommet med.

Men ja, kvalitet og pris hænger samme også denne gang.

Men en AXIS-løsning, bliver alt for dyrt, Vivotek syntes jeg personligt ligger lige på græssen, den løsning koster jo også ca 2500kr mere en abus-løsning plus, en nas eller ftp-sever hvis man ikke har det i forvejen som jeg har.

Men overvejer pt. Vivotek IP7131 med et udendørshus, dog ved jeg ikke om jeg får problemer i frostvejr men fås til 2206 stk og skal nok også bruge noget mere lys
men okay også 1200 mere end et Tiggi.
Avatar billede tborregaard Nybegynder
09. juli 2010 - 11:19 #12
Vivotek IP7131 har kun VGA-opløsning. Hvad med Vivotek IP8332? Det er beregnet til udendørs brug og har en opløsning på 1 megapixel. Det er efter min mening et langt bedre kamera, og den holder sig stadig under 3000 kr.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 21:46 #13
afsluttet