Avatar billede duddels Nybegynder
09. juli 2010 - 11:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk Fejl - USB indgang skadet

Hej kære medeksperter.

Jeg har en dejlig Toshiba ekstern Harddisk, som trolig har fulgt mig gennem det sidste halve år i rygsækken.
Desværre har den under sidste tur taget skade da den ikke længere kan overføre data imellem disken & computeren (antager jeg, da den ikke bliver genkendt eller overhovedet bemærket af computeren ved forbindelse)

Det er en 320GB Toshiba StorE disk, med en mini-b USB indgang.
Jeg kan sagtens give disken strøm vha. et regulært PS3 oplader kabel (som efter sigende skulle fungere ligeså godt som det medfølgende USB kabel)
Jeg afleverede den i Computercity v. Århus, hvor de sagde at man kunne åbne den og overføre de data der var på den med nogle kabler?

Mit spørgsmål er:
Kan jeg "bare" bytte den eksterne kasse ud, som disken sidder i, hvis det bare er usb indgangen der er røget?
Eller skal jeg for fremtiden lide under en lidt mere ukomfortabel harddisk, som ikke er så transportvenlig i og med at kassen skal afpilles?
.. og hvilke kabler er det han snakkede om?

- Mvh
Thomas Sørensen
Avatar billede thov Forsker
09. juli 2010 - 11:44 #1
Er harddisken intakt, kan du flytte den til et kabinet som dette:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=635220
Avatar billede duddels Nybegynder
09. juli 2010 - 12:51 #2
Men vil den passe til den nuværende model? Tænker ift. udgang på selve harddisken & så den eksterne boks' indgang?
Avatar billede thov Forsker
09. juli 2010 - 13:06 #3
Disken er med S-ATA og det er box'en også, så de passer sammen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2010 - 00:20 #4
Kan du se disken i diskhåndtering?
Højreklik på denne computer og vælg administrer.(hvis det er xp)
Kan den ses her, kan det være den skal have tildelt et drevbogstav  for at virke igen.
Avatar billede duddels Nybegynder
05. marts 2012 - 09:26 #5
Det var et defekt kabel. Tak for hjælpen.