Avatar billede aspguf Nybegynder
10. juli 2010 - 10:53 Der er 3 kommentarer

Encrypt/Decrypt file

Hej jeg er ved at lave et lille system hvor jeg er ved at bygge min ejen fil opbygning, og søger derfor en måde at beskytte min data men jeg kan ikke få nåde crypt til at virker anden en at jeg så skal crypter alt inden jeg gemer det..

Private Type SetupRec
    tpath1 As String
    tpath2 As String
    tpath3 As String
End Type

Private Type FileCFG
    rtype As String * 3
    rPass As String
    rData As SetupRec
End Type

Private setup As FileCFG

'gem
    Close
    Open "D:\licens.lic" For Binary As #1
    setup.rtype = "LIC"
    setup.rPass = Me.Text4.Text
    setup.rData.tpath1 = Me.Text1.Text
    setup.rData.tpath2 = Me.Text2.Text
    setup.rData.tpath3 = Me.Text3.Text
    Put #1, , Encrypt(setup, "abc123")
    Close

dette virker ikke lige gyldig om jeg bruger det ene eller det anden cryp system jeg kan finde og vil høre om der er en der ved nåde mere om dette ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2010 - 00:28 #1
Hvis du sender en VB custom type over til noget kryptering, så skal kryptering kende den type.

Mit forslag: lav noget VB kode som konverter data til et simpelt byte array og brug så den eksterne kryptering på dette.
Avatar billede aspguf Nybegynder
11. juli 2010 - 01:00 #2
Det har jeg så bare ikke lige en ide om hvordan jeg gøre !!!
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2010 - 03:36 #3
Lav et byte array og smid alle værdierne over i det. Først en byte med strenglængde og så det antal bytes med en byte per char.