Avatar billede Angelo Praktikant
12. juli 2010 - 08:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde en USBdisk

Hej

Jeg har fået en ny computer, og når jeg tilslutter en USBharddisk, så sker der ikke noget, men jeg kan godt tilslutte en usbkey.

Jeg har prøvet med 3 forskellige harddiske, og ved at de virker. Og jeg kan ikke se usb-harddisken inde i disk håndtering

Hvad kan der være galt ?

Mvh.
Kim
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 09:08 #1
prøv i bios at sætte den til sata som ide eller noget lignende

så skulle den gerne komme
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juli 2010 - 09:35 #2
Du kunne gå i enhedshåndteringen og trykke på søg efter hardvareændringer du finder ikke en usb harddisk ved at ændre ahci indstillinger.dun kan jo se usb nøgler.
Ps.du fortæller ikke under hvilket styresystem? idet nogle kræver usb drivere
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2010 - 10:55 #3
Hej Kim
Tror måske du skal ind i diskhåndtering og aktivere disken.
Kan du se den i diskhåndtering?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juli 2010 - 12:47 #4
220661 øverst står der!
"Jeg har prøvet med 3 forskellige harddiske, og ved at de virker. Og jeg kan ikke se usb-harddisken inde i disk håndtering"
Avatar billede Angelo Praktikant
12. juli 2010 - 15:09 #5
Jeg har prøvet at ændre bios´en og jeg har også været inde i enhedshåndtering og diskhåndtering, for at prøve at finde disken, men det er ikke lykkes.

Jeg kører windows 7 home premium dk

Hvad kan jeg mere prøve at gøre ?

Vh.
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2010 - 20:23 #6
#3 Nå der var jeg nok lidt for søvning (gab).
Har du gule anmærkninger i enhedshåndtering?
(manglende drivere, eller gamle driverere)
Avatar billede Angelo Praktikant
12. juli 2010 - 20:52 #7
Der er ingen anmærkninger i enhedshandtering , der er lys i usbdisken men det er som om Windows slet ikke finder den, og jeg har prøvet flere porte.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2010 - 20:59 #8
Har du en funktion i kontrolpanelet der hedder "tilføj hardware"?
Har du, så prøv at se om Windows kan finde den her.
I Xp pro som jeg sidder ved her kan man så efterfølgende vælge udfra liste.
Avatar billede Angelo Praktikant
12. juli 2010 - 22:17 #9
den finder ikke noget .. jeg kører med windows 7 .. min bærbar kan godt finde usb-diskenene, og den kører xp.

er der andet jeg kan prøve ??
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juli 2010 - 22:39 #10
er du sikker på du i enhedshåndteringen har tryket på denne knap
http://img687.imageshack.us/img687/9594/enhedshndtering.jpg
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 01:05 #11
I bios under Integrated Peripherals finder der noget som hedder "Lagacy USB support" er den sat til?
Avatar billede Angelo Praktikant
13. juli 2010 - 11:33 #12
Poko1: Ja, jeg har prøvet at bruge "søg efter hardwareændringer"

Fiskerbo: Lige nu står den til Enable, og jeg har prøvet at sætte den til disable. men jeg kan godt prøve at gøre det igen, for at være helt sikker.

ellers nogen andre forslag ?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 12:34 #13
Den skal stå som Enable.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 12:42 #14
Når du kan bruge en USB key er det tvivlsomt om det hjælper, men ellers kan man gøre det, at man i Enhedshåndtering, sletter alt USB undtagen mus og tastatur, og derefter ganstarter. Så installerer windows driverne på ny og eventuelle fejl er så rettet.
Avatar billede Angelo Praktikant
14. juli 2010 - 00:40 #15
jeg har prøvet det, og det virker desværre heller ikke. nogen andre forslag ?

Vh.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 01:08 #16
Ja se når intet andet virker vil jeg komme med et forslag, som bare er et forsøg. Det er jo sådan at din bios står som AHCI, når du kører win7. Jeg mener at win7 kan køre på Ide.
I bios under Integrated Peripherals findes der noget som hedder "onboard Sata mode" lav den om til Ide, og se om din eksterne disk så kan findes. Som sagt, det er et forsøg, men hvis du orker.
Avatar billede Angelo Praktikant
15. juli 2010 - 22:49 #17
Tusind tak for alle jeres forsøg på at hjælpe mig, det er jeg glad for. Jeg fik løs problemet halvt.

Jeg flyttede en jumper, og flyttede den tilbage igen, og nu virker USB-harddiske bagpå, underlig nok ..  men ikke i fronten, men det kan jeg godt leve med, jeg bruger bare en usb-forlænger.

Asrock skrev følgende til mig:

Dear Sir,
Thank you for contacting ASRock.

PLease kindly refer to the following suggestions for testing on your side first.

1. First, please adjust the PS2_USB_PW1 jumper to that way: short pin1,pin2 to enable the +5V mode.

2. Check his USB 2.5" HDD installation guide whether need power input.

3. Please try other USB port(Front and Rear penal), to check whether USB port works fine.

4. Try to enable the [Legacy USB support] in the BIOS.

If there still have problems, please kindly contact the local dealer to check the system.

Kind Regards,
ASRock TSD