Avatar billede warg Nybegynder
17. juli 2010 - 15:17 Der er 6 kommentarer

Hvad betyder denne fejl?

Hej eksperter!

Jeg sidder her med en game server som crasher nogenlunde tit, og det er denne fejl den kommer med:
Billede: http://90.184.94.48/damnit.jpg
(Som i kan se på billedets addresse er det serveren jeg hoster billedet på :)

Såvidt jeg har forstået, har programmet henvist til noget som ike kunne læses. Er det rigtigt? Det lader egentlig til at det er rammens skyld, men serveren har stået tændt i 10 dage nu og windows har ikke crashet eller noget...
Hvis det ikke er rammen, hvad er det så?

Det er ret vigtigt, så jeg giver 110 point:D
Tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2010 - 17:13 #1
typisk er det en programfejl - en programstump (dll) prøver at hente data fra et område, den ikke længere har adgang til.
Tjek om der er opdateringer til gameserver eller windows, som ikke er lagt ind.
Avatar billede warg Nybegynder
17. juli 2010 - 17:41 #2
Alt er opdateret, og jeg tror ikke så meget at det er en programfejl da fejlen aldrig opstod på den gamle server....
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2010 - 20:52 #3
hvis du nu har fx 2 ram-blokke, så pil den ene ud - er fejlen der stadig, så prøv kun med den anden. Hvis fejl stopper, så gæt selv hvor fejl ligger.
Og når det nu er en ny server, så kan det være en periodisk fejl pga varme - hvor den gamle måske har kølet bedre (evt pga ældre enheder, der var langsommere, og derfor ikke skulle af med så meger varme)
Avatar billede warg Nybegynder
17. juli 2010 - 21:55 #4
Kun 1 ram blok, og cpuen kører på højst 30 grader ;) Lige nu kører den på 25 grader
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2010 - 10:44 #5
det er stadig programmet (se titel-linje i skærmdump) ...cds.exe der fejler. Og åbenbart kun dette. Som gameserver - kan det have noget med antal brugere på det tidspunkt at gøre? Eller er der nogen, der forsøger at hacke sig ind på din server?
Tjek dine logfiler.
Avatar billede warg Nybegynder
19. juli 2010 - 12:32 #6
Altså fejlen er ikke en man kan fremkalde, altså den sker af sig selv på tilfældige tidspunkter.