Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
18. juli 2010 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nemid med Android og Java

Hej.

Jeg tænkte på om jeg kunne bruge NemId på en Android telefon? Jeg sidder med en S60v5 telefon, og der kan jeg ikke benytte NemId i min browser, da den melder fejl ved Java version/type. Hvis jeg køber f.eks. en HTC Desire eller Samsung Galaxy S, kan den så køre "rigtig" Java 6 applikationer i browseren?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2010 - 14:26 #1
Android bruger en speciel Java klaldet Dalvik - du kan ikke installere en normal Java til PC, fordi det er en helt anden CPU og et andet styresystem der er i telefonen.

Ingen smartphones understoettes tilsyneladende:

https://www.nemid.nu/support/tekniske_krav/understoettet_software/

Hvis NemID skal bliver en stoerre success end den forrige loesning, saa skal de nok tage sig sammen og faa lavet support for iPhone on Android!
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
18. juli 2010 - 15:37 #2
Tak for svaret :)

Ærgeligt at man ikke kan bruge nemId på telefonen, det ville være smart at kunne tjekke sin bank der.

Det ville ellers være oplagt at kunne bruge java, når Android er en Linux distribution, så man selv kunne compile Java, da det er open source, men der er måske for mange komplikationer forbundet med det, så det ikke vil virke :(
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2010 - 02:37 #3
Der er ikke noget som forhindrer dig i at tage en open source Java og portere den til Android.

Det vil nok kun tage en 50000-100000 timer.

:-)

Jeg tror ikke at der er noget galt med den Java der kommer med Android i denne henseende.

Jeg gætter på at NemID koden laver et test på platform og/eller Java version.
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
16. december 2010 - 00:27 #4
luk
Avatar billede verner52 Nybegynder
11. december 2011 - 17:48 #5
Du kan ikke bruge nem id, men lige. til at tjekke dine bankoplysninger, overføre penge, samt betale giro kort, kan jeg oplyse at danske bank, har udviklet en app hvor du kan bruge pinkoden til dit dankort for at logge ind. Hvis du skal lave betalinger, eller overførsel, skal du stadig bruge nøglekort. Ved giro betaling kan du oven i købet fotografere adresse linien.